Branschens önskemål till politikernaDagspressSlopa nya pappersförordningen, ekonomiska lättnader och direktkompensation för förluster är några av branschorganisationernas önskemål till politikerna.30 Mars 2020, 06:30
Så blev ”Fimpens resa” en succé för BetssonEvent/sponsringEn contentserie med en för allmänheten okänd hockeyspelare i fokus är en del av Betssons aktivering av sitt SHL-sponsorskap. Trots allmänhetens negativa inställning till spelreklam...23 December 2019, 09:00
”Girl power på riktigt bland annonsörerna inför VM”BloggDagens Medias bloggare Magnus Berglund skriver att det är mer girl power än någonsin bland sponsorer och annonsörer. Och lagom till fotboll-VM i Frankrike känns...7 Juni 2019, 12:25
Eventinflation i mediebranschenEvent/sponsringDAGENS MEDIA INSIKT. Sveriges Annonsörers Ad Day ligger på is, storkonferensen Sime har stöpts om och Guldtuben tar paus. Konkurrensen hårdnar när allt fler vill...21 Maj 2019, 11:18
Blåkläder blir partner till LollapaloozaKampanjerNär musikfestivalen Lollapalooza kommer till Sverige går Blåkläder in som partner för att lyfta människorna bakom scenen.10 Maj 2019, 08:14
Lämnar SES för Passion LabsEvent/sponsringSES marknads- och kommunikationsansvarig lämnar sitt uppdrag för byrån Passion Labs.7 Maj 2019, 08:13
All time high för sponsring och events: omsatte 15 miljarder 2018Event/sponsringSvenska bolag investerade förra året 14,8 miljarder kronor i events och sponsring.3 Maj 2019, 08:19
"Att lyckas med marknadsföring handlar om att tänka själv"BloggDagens Medias bloggare Magnus Berglund skriver om mötet med en reklamguru och hur det har präglat hans syn och tankar om marknadsföring.4 Februari 2019, 14:41
New balance blir huvudpartner till GöteborgsvarvetEvent/sponsringSportföretaget New balance satsar på den skandinaviska marknaden. ”Det är vår största investering någonsin”, säger Hanna Löfberg, marknadsansvarig på New balance, till Dagens Media.4 Februari 2019, 12:09
Här är Melodifestivalens sponsorer 2019RörligtI morgon går den första deltävlingen i det populära programmet Melodifestivalen av stapeln. Bland huvudsponsorerna återfinns både Coca-cola och Toyota.1 Februari 2019, 12:01
Sylwan: "Tråkigt att SVT har fattat det här beslutet"MarknadsföringSVT kommer inte tillåta att spelbolag sponsrar Melodifestivalen kommande år. För Dagens Media berättar Dersim Sylwan, Sverigechef på Kindred group, om hur han ser på...31 Januari 2019, 09:50
Unibet sponsrar handbolls-VMMarknadsföringSedan tidigare sponsrar Unibet Allsvenskan – nu går spelbolaget även in som huvudsponsor för handbolls-VM.15 Januari 2019, 08:32
Expoförbundet blir del av SESKommunikationsbyråerExpoförbundet går samman med SES samtidigt som Gyllene Hjulet får ny kategori.19 December 2018, 13:34
SVT fälls för varumärkesexponeringMedievärldens arkivRiskerar nu en avgift om 100 000 kr för överträdelsen, som skedde trots att Sveriges Television hade kontroll över inspelningarna.21 Mars 2016, 11:44
Var tionde reklamkrona till sponsringMedievärldens arkivFörra året ökade investeringarna i kategorierna sponsring och event, visar IRM:s och SEFS:s siffror för helåret 2014.28 April 2015, 10:22
TV4: SVT:s ökande sponsring trotsar riksdagsbeslutMedievärldens arkivTrots riksdagsbeslut på att SVT ska bli mer restriktiva med sponsring ökade SVT:s kommersiella sponsring med 20 procent förra året, skriver TV4.23 April 2015, 05:53
Event backar sponsring ökarMedievärldens arkivSponsring ökar medan eventmarknadsföringen backade förra året, enligt IRM:s årliga mätning i samarbete med SEFS (Sponsrings- och eventföreningen).30 April 2014, 06:53
Konkurrensverket ifrågasätter sponsring i SVTMedievärldens arkivI sitt remissvar till public service-utredningen ifrågasätter Konkurrensverket att SVT ska få finansiera verksamheten genom sponsring.25 Januari 2013, 07:30
Social sponsring ökade förra åretMedievärldens arkivSponsring omsatte mer pengar än tv-reklam förra året. Idrott dominerar men social sponsring ökar mest, visar siffror från IRM.2 Maj 2011, 05:54
TV4: SVT fel ute om sponsringMedievärldens arkivSVT kommer med felaktiga uppgifter om sponsring, skriver Hans Pekkari, sportchef TV4-Gruppen och Per Tellander, sportchef Viasat.22 September 2010, 11:51
Sponsorpengarna går till idrottMedievärldens arkivIdrotten fick förra året 75 procent av sponsringsinvesteringarna på 4 miljarder, visar IRM:s mätningar.18 Maj 2010, 07:23
Sponsringen gick om tv-reklamen under 2008Medievärldens arkivI fjol gíck investeringarna i sponsring om tv-reklamen - som dessutom har internet i hasorna, visar IRMs statistik för 2008. I dagspress var det bara...14 April 2009, 07:34
Danska Politiken vill ha läsarsponsorerMedievärldens arkivI Danmark planerar Politiken att till hösten satsa på läsarsponsrad grävjournalistik.30 Mars 2009, 02:11
TV4:s sponsorsbudskap fällda i kammarrättenMedievärldens arkivTV4 har ingen framgång i målen om sponsringsmeddelandena som gått från granskningsnämnden och länsrätten till kammarrätten. Domarna står fast och den sammanlagda avgiften på 1...18 Februari 2009, 14:03