Allt om Sjuan. Här samlar vi artiklar, bilder och annan intressant information för dig som vill läsa mer om Sjuan.
Rörligt
Tittartappet för linjär-tv accelererar under 2022. I den breda kommersiella målgruppen 15–64 år minskar tittandet med hela 12 procent jämfört med 2021. Här är siffror över tittandet både linjärt och online för helåret 2022.
✓Störst tapp i målgruppen 24–34 år
✓TV4 större än SVT1
✓TV3, TV6 och Sjuan nu lika stora
✓Men SVT dominerar online
Rörligt
Dagens Medias stora kartläggning av tv-året 2021 visar att TV4 är det kanalhus som växer snabbast digitalt. Kanaldirektören Fredrik Arefalk om: ✓ Vägen mot total-tv ✓ Personalisering vs kurering ✓ Sjuans position framåt.
Rörligt
Tablå-tv-tittandet har minskat kraftigt sedan 2010. Samtidigt ökar streamandet för varje år. Discoverys Dplay försöker nu dra nytta av utvecklingen – och nyligen gjorde SVT sällskap med TV4 Medias kanaler på plattformen. Målet är att bli en av de tre största streamingtjänsterna i Norden, enligt Discovery-chefen Carl Waldenor.