Få hela storyn
Starta din prenumeration
Allt om Schibsted. Här samlar vi artiklar, bilder och annan intressant information för dig som vill läsa mer om Schibsted.
Strategi och analys
I dagens digitala värld räcker det inte att bara sälja annonsutrymme. Därför har medieföretagen börjat handla med bilar. Medieanalytikern Lars Herlin analyserar marknadsföringstrenderna bland bilhandlarna.
Digitalt
Män är kraftigt överrepresenterade i såväl bilder som texter. Det visar resultatet från ett internationellt AI-samarbete som Schibsted deltar i tillsammans med 20 nyhetsorganisationer i...
Dagspress
Det är slut med ”one size fits all”-tänkandet hos Schibsted. Nu rekryteras ett tiotal personer inom affärsutveckling, produktledning, grafisk design och revenue management därför till...
Dagspress
De senaste tolv månaderna har Schibsted tjänat 1 miljard norska kronor enbart på digitala användarintäkter. Tor Jacobsen, chef för användarintäkter inom Schibsted, berättar om mediehusets...
Rörligt
Experterna välkomnar kvällspressens annonssamarbeten men efterfrågar samtidigt ännu fler samarbeten mellan olika medier. ”Samarbetet skulle på sikt må bra av att fler aktörer inom tidnings-tv...