Allt om SAS. Här samlar vi artiklar, bilder och annan intressant information för dig som vill läsa mer om SAS.
Digitalt
SAS Institute har tagit fram ett nytt digitalt online-verktyg som ska bedöma ett företags analytiska marknadsföringskompetens. ”Många företag har mycket kvar att göra på kundupplevelseområdet”, säger SAS Institutes Thomas Karlsson.
Digitalt
DAGENS MEDIA MAGASIN. I oktober 2018 lanserades Google Home på svenska. Försäljningen till hushållen har gått hyfsat bra – men annonsörernas tjänster ligger långt efter. ”När det lanseras tjänster anpassade för vår svenska marknad kommer användandet skjuta i höjden”, tror Anders Warma Faring, analytiker på Handelstrender.
Medieval
LOS ANGELES. SAS vill bli det naturliga valet för frekventa skandinaviska resenärer och har under året satsat på USA-marknaden med fyra nya långlinjer. – Vi vill vara med på den Skandinaviska vågen, säger Max Knagge, ansvarig för USA-marknaden på SAS.
Medievärldens arkiv
SAS har dragit tillbaka hela upplagan av sitt norska resemagasin Scandinavian Traveler. Orsaken är en text av Per Svensson där Fremskrittspartiets förre ledare Carl I Hagen och landsförrädaren Vidkun Quisling båda nämns.
PR
SAS uppmärksammade kampanj "Love is in the air" är en av de nominerade i Stora pr-priset. Anders Lindström, pr-chef på SAS berättar om tävlingen där 300 gaypar deltog. "Jag kom på idén efter ett bråk med min pojkvän", säger han.