Sam Rihani: ”Inga ursäkter kvar att inte digitalisera sig”DigitaltÅrets lärdom är att saker och ting kan förändras över en natt, säger Sam Rihani, Sverigechef på Facebook.27 December 2020, 08:40
Svenska Facebookchefen: ”Bojkott inte rätt väg”DigitaltFacebooks Sam Rihani tror inte på bojkott för att hitta balans mellan yttrandefrihet och trygghet på plattformen. Sociala mediers ansvar blir samtidigt en allt hetare...2 Juli 2020, 09:18
Facebook ger Sverigeanvändare större möjlighet att stoppa annonserDigitaltFacebooks verktyg, som gör det möjligt för användare att stoppa annonser baserade på data från appar och sajter, rullas ut globalt. ”Det är klart att...28 Januari 2020, 12:20
Sam Rihani: ”Vi har tagit till oss av kritik om vår tillgänglighet”DigitaltSam Rihani, Sverigechef på Facebook, säger att de under året har tagit till sig av kritiken som riktats mot techjätten.23 December 2019, 11:01
Så ska Facebooks nya annonsformat öka onlineförsäljningenDigitaltFacebook släpper ett nytt annonsformat som ska göra det möjligt för återförsäljare och varumärken att dra nytta av varandra. ”Syftet är att bygga varumärke och...4 Oktober 2019, 13:26
Facebook om nya annonsverktyget: ”Inte en adblocker”DigitaltI efterdyningarna av Cambridge Analytica-skandalen släpper Facebook verktyg som kan komma att vända upp och ned på plattformens annonsaffär. ”Detta är viktiga och kraftfulla signaler”,...20 Augusti 2019, 15:00
Dagsvara: Så tar Kanal 5 tillvara kreativa format på nätetMedievärldens arkivAllt fler väljer webb-tv. Även Kanal 5:s tittare. - Intäkterna ökar inte lika snabbt. Men de ökar i alla fall, säger försäljningschef Sam Rihani.28 Januari 2009, 08:24