Här samlar artiklar där Sam Rihani ingår.
Digitalt
Facebook har gått från ett litet och rörigt bolag till ett av världens mäktigaste. Sverigechefen Sam Rihani har varit med på resan i tolv år. För Dagens Media berättar han om ✓ Storslagna visionen om Metaverse ✓ Konkurrensen med Tiktok ✓ Största utmaningarna framåt.
Digitalt
Facebooks Sam Rihani tror inte på bojkott för att hitta balans mellan yttrandefrihet och trygghet på plattformen. Sociala mediers ansvar blir samtidigt en allt hetare fråga för Sveriges Annonsörers medlemmar: ”Riktlinjer för medieköp som har samhällspåverkan kommer bli vanligare”, säger vd Hanna Riberdahl.
Digitalt
Facebooks verktyg, som gör det möjligt för användare att stoppa annonser baserade på data från appar och sajter, rullas ut globalt. ”Det är klart att det kommer att ha någon form av påverkan på våra intäkter”, säger Sam Rihani, Sverigechef på Facebook till Dagens Media.
Digitalt
Facebook släpper ett nytt annonsformat som ska göra det möjligt för återförsäljare och varumärken att dra nytta av varandra. ”Syftet är att bygga varumärke och driva försäljning”, säger Sam Rihani, Sverigechef på Facebook, till Dagens Media. Bland de första att testa är Lyko och L'Oréal.
Digitalt
I efterdyningarna av Cambridge Analytica-skandalen släpper Facebook verktyg som kan komma att vända upp och ned på plattformens annonsaffär. ”Detta är viktiga och kraftfulla signaler”, säger Stephanie Max, product manager på Facebook.