Allt om Reklamskatt. Här samlar vi artiklar, bilder och annan intressant information för dig som vill läsa mer om Reklamskatt.
Medievärlden Premiums arkiv
E-post och nyhetsbrev kan låta förlegat. Men det finns en stor potential, konstaterar Charlotte Fagerlund. Både för medieföretag och annonsörer. Allt fler upptäcker nu hur snabb, enkel och effektiv en metod från förra seklet kan vara.
Medievärlden Premiums arkiv
Har journalister börjat slarva med fakta? En ny studie vid Södertörns högskola talar för det. Snabbast går förändringen inom dagspressen medan journalister inom public service i större utsträckning håller fast vid att fakta ska kollas innan publicering.
Medievärlden Premiums arkiv
När förutsättningarna för mediebranschen förändras måste ledarskapet förändras för att underlätta innovation och nytänkande. Anette Johansson på Internationella Handelshögskolan i Jönköping har undersökt ledarskapet och beslutsprocesserna i den svenska tidskriftsbranschen.
Medievärldens arkiv
Vi koncentrerar oss på det vi kan påverka och ser utmärkta möjligheter för våra riksdagsledamöter att påverka i de politiska rummen, skriver Mittmedias privatmarknadschef Petra Bjernulf i ett svar till Ulf Berg och Lars Beckman.
Medievärlden Premiums arkiv
För unga är medier synonymt med det sociala och Facebook räknas till traditionella medier. Katarina Graffman sammanfattar nya antropologiska studier av ungas medieanvändning och betonar vikten av att förstå användningen av varje specifik plattform.
Medievärldens arkiv
Det är dags för mediebranschen att höja tonläget för att staten ska ta sitt ansvar. Branschorganisationer, mediehus och skribenter måste bryta regeringens nonchalans och tystnad mitt i den svenska mediekrisen, skriver Anders Gerdin.