Allt om Raoul Grünthal. Här samlar vi artiklar, bilder och annan intressant information för dig som vill läsa mer om Raoul Grünthal.
Dagspress
I juni i fjol ersatte Martin Frey Schibsted-kollegan Raoul Grünthal som Sverigechef. Nu, ett drygt år senare, lämnar han bolaget. ”Mitt fokus kommer att ligga på det viktigaste vi har – vår personal”, säger Håkan Halvarsson, ny vd för Schibsted Sverige.
Medier
Den tidigare Schibsted-chefen Raoul Grünthal planerar att investera i fler mediebolag genom det egna investeringsbolaget RG Media. I siktet har han mediebolag vars grund bygger på data och trafik. ”Det är där de stora pengarna finns”, säger han till Dagens Media.
Medievärldens arkiv
Schibsteds Sverigechef Raoul Grünthal är inte oroad, men ser utmaningar framöver för Aftonbladet efter årets första kvartalsrapport. Han menar att de digitala intäkterna gör att tidningen står starkt – trots att print rasar.
Medievärldens arkiv
Schibsted medias tidigare vd Raoul Grünthal blir ansvarig för bolagets framtidsinvesteringar. Siv Juvik Tveitnes tar över ansvaret för bolagets publicistiska verksamhet, framkommer i ett pressmeddelande från mediebolaget.
Medievärldens arkiv
MTG:s vd Anders Jensen ser inga hinder för att arbeta ihop med en lokal tidningsaktör. Samarbeten behövs för att stå upp mot de dunkla krafterna, anser Schibsted Sveriges vd Raoul Grünthal. Bonnier samarbetar gärna – om det gynnar annonsörerna, enligt vd Tomas Franzén.
Medievärlden Premiums arkiv
Mobilen är sällan mer än en armslängd bort. Detta har kommit att påverka såväl individer som institutioner på ett mycket kraftfullt sätt. Denna analys fokuserar på det komplexa samspelet mellan övergripande förändringar och svenskarnas användning av mobilen utifrån de tre tidsperspektiven; dåtid, nutid och framtid.
Medievärldens arkiv
Att skapa fler digitala intäkter och effektivisera verksamheterna ytterligare. Det är vad Raoul Grünthal främst kommer att fokusera på när han nu blir styrelseordförande för Aftonbladet och Svenska Dagbladet efter Gunnar Strömblad.
Medievärldens arkiv
Effektiva besparingar, ökade annonsintäkter och höjda priser för tidningarna. Det är de tre stora orsakerna till Schibsted Sveriges fina resultat för andra kvartalet enligt koncernchef Raoul Grünthal.
Medievärldens arkiv
Färgstarka och karismatiska ledare kan vara en fara. Ibland är det bättre med en riktigt tråkig chef som bara gör sitt jobb. Det menar Raoul Grünthal, koncernchef för Schibsted Sverige.
Läs också: Så bra är vi på att delegera
Medievärldens arkiv
Raoul Grünthal, vd Schibsted Sverige, säger att brevet från EU-kommissionen inte hade kunnat vara fördelaktigare ur Svenska Dagbladets synvinkel.
- Det visar att Bonniers anmälan inte var så välgrundad, säger han.
Medievärldens arkiv
Raoul Grünthal, nyutsedd vd och koncernchef för Schibsted Sverige, talar i pressmeddelandet om att hans uppdrag blir att samordna Schibsteds verksamheter i Sverige så att de drar nytta av varandras styrkor och tillvaratar det nya medielandskapets möjligheter.