Så analyserar du dina digitala kampanjer rättDebattGenom att göra analysen rätt kan du använda budgeten för digital annonsering betydligt mer effektivt, skriver Staffan Hultén – och delar med sig av praktiska...21 Oktober 2019, 11:26
”Fem budord till dig som fortfarande säljer print”Tips och inspirationDigital utveckling till trots, så utgör fortfarande inkomsterna från printreklamen lejonparten av både dagspressens och tidskrifternas kommersiella intäkter, skriver Staffan Hultén. Han delar med sig...11 Oktober 2019, 05:00
RAM och Mediekompaniet fördjupar mätsamarbetetKampanjerRAM ska mäta all internetreklam inom Mediekompaniets annonsnätverk.3 Oktober 2019, 05:58
REPLIK: "Ni som lever på att mäta traditionella medier kan skrika hur mycket ni vill"DebattMillstone Groups grundare Stefan Mahlstein bemöter Staffan Hulténs kritik om att mediebyrån skulle ha "valt en fundamentalistisk digital religion".24 Januari 2019, 10:31
"Ställ större krav på transparens hos mediebyråerna"DebattREPLIK. Att 87 procent av beslutsfattarna inom marknadsföring är oroliga för bristande transparens hos mediebyråerna kan man tolka som ett antagande om ren ohederlighet, skriver...22 Januari 2019, 12:30
Förfinad teknik ska ge bättre kunskap om besökarnaMedievärldens arkivMät- och analysföretaget RAM släpper nu en ny tjänst som ska ge ökad kunskap om vilka mediehusens sajtbesökare är och hur de agerar.18 Juni 2013, 10:42
Nytt branschpris för analytikerMedievärldens arkivTU och RAM står bakom ett nytt stipendium vars syfte är att uppmärksamma analytikernas roll för dagspressens affärsutveckling.17 April 2013, 10:25
Läsarna fortsätter gilla printannonserMedievärldens arkivÄven om upplagor och räckvidd sjunker för mediehusens printprodukter är det minst lika effektivt som tidigare att annonsera i dem. Det visar nya analyser från...7 Mars 2013, 08:20
Han tar över RAMMedievärldens arkivRickard Örn är ny vd för RAM, det svenska undersökningsföretaget som mäter hur läsare reagerar på annonser i 17 länder.1 September 2011, 07:17