Allt om Pubmatic. Här samlar vi artiklar, bilder och annan intressant information för dig som vill läsa mer om Pubmatic.
Rörligt
Sverige har hamnat på efterkälken när det gäller annonsering via CTV, visar en undersökning från Pubmatic. Men bolaget menar att vi står på randen till en revolution inom tv-reklam. ”Skiftet är här nu”, säger Jonas Olsen, global videochef på Pubmatic.
Debatt
Tredjepartscookiens nära förestående död har gjort datan än mer värdefull. Hittills har branschens inställning varit att den som kontrollerar datan är vinnaren. Min är att det är den som har koll på datan, skriver Pubmatic-chefen Jonas Söderqvist.
Debatt
En önskan om att få bättre effektivitet i sitt omni channel-arbete driver på konsolideringstrenden inom lösningar för onlinevideo. Men samtidigt har videokonsumenterna enorma valmöjligheter, vilket skapar utmaningar för annonsörerna, skriver Pubmatics Jonas Olsen.
Digitalt
Nu uppdaterar Pubmatic sin lösning ”Openwrap” så att den kan hantera alla kanaler – inte bara display. ”Den digitala reklambranschen kan locka till sig ytterligare investeringar”, säger Jonas Olsen, ansvarig för video på Pubmatic.
Tips och inspiration
TIPS OCH INSPIRATION. Det kan verka som om publicister och annonsörer för en omöjlig kamp, men det går att minimera annonsbedrägerier, skriver Pubmatics Nordeuropachef Jonas Olsen, som bjuder på fem handfasta tips.