Få hela storyn
Starta din prenumeration
Allt om Posten. Här samlar vi artiklar, bilder och annan intressant information för dig som vill läsa mer om Posten.
Medievärlden Premiums arkiv
Framtidens marknadsföring kan handla om att utnyttja information från bildatorn, pulsslagen när vi joggar eller situationsanpassad reklam i stormarknaden. Gunnar Springfeldt rapporterar om de mobila annonstrenderna från mediekonferenser i USA och Storbritannien och har tagit fram en checklista för mobila strategier.
Medievärldens arkiv
Vi koncentrerar oss på det vi kan påverka och ser utmärkta möjligheter för våra riksdagsledamöter att påverka i de politiska rummen, skriver Mittmedias privatmarknadschef Petra Bjernulf i ett svar till Ulf Berg och Lars Beckman.
Medievärlden Premiums arkiv
Vilka samband finns mellan strukturförändringarna för dagstidningarna och de senaste årens förvärv och sammanslagningar? Hur påverkas dessa företag jämfört med branschen i övrigt? Står de starkare eller svagare än före alla samgåenden? Stefan Melesko har analyserat företagens ekonomiska ställning.
Medievärldens arkiv
Från och med nästa årsskifte ska tidningar som postdistribueras levereras vikta från tryckerierna menar Posten. Det ställer till det ordentligt för tidningar med postdistribuerad upplaga, enligt V-tab:s vd Peder Schumacher.
Medievärldens arkiv
Det har vänt för distributörernas gemensamma bolag MTD. 2008 ökade omsättningen med nästan 10 miljoner till drygt 211 miljoner. Vinsten och ersättningen till distributörerna ökade i samma takt.
Målet för 2009 är snabb ökning: bland annat kommer Svenska Spel tillbaka som kund i mars.