Få hela storyn
Starta din prenumeration
Allt om Perfect Day Media. Här samlar vi artiklar, bilder och annan intressant information för dig som vill läsa mer om Perfect Day Media.
Rörligt
TV4 och Nent är vinnarna på fjolårets tv-marknad. C More och Discovery gör däremot stora förluster. Dagens Media går igenom boksluten för bolagen inom rörlig bild och ljud under 2020.
✓ Nent Radio tjänar pengar – medan Bauer förlorar
✓ Acast och Nextory växer rejält inom strömmat ljud
Radio/podd
Podcasts tar rejäla kliv på annonsmarknaden, och konkurrensen om annonsörernas pengar hårdnar. ✓Spotify släpper första dramatiserade podden ✓Acast letar nya stjärnpoddar ✓Perfect Day siktar på nya marknader
Radio/podd
Aldrig har svenskarna konsumerat ljudmedier i så stor utsträckning som under pandemin. Men andelen av reklamkakan är fortfarande liten. Hur ska den växa? Varför lyser de politiska besluten kring den kommersiella radion med sin frånvaro? Hur ska poddbolagen utveckla innehållet? Och hur ska ljudboksjättarna locka nya prenumeranter? Det och mycket mer får du svar på under Dagens Medias temavecka om ljudvågen vi just nu befinner oss i.
Radio/podd
Poddplattformarna är på frammarsch. Coronapandemin, en strid ström av nya poddar och en utveckling av mediet har lett till kraftigt ökade räckvidder. ✓Podden som räckviddsmedium ✓Komplement till radioannonsering ✓Framtiden som annonskanal
Radio/podd
En stor del av Sveriges poddar ansluter sig till IAB:s nya globala poddvaluta. Men fortfarande står flera bolag och poddar utanför en gemensam mätvaluta. ✓ Detta innebär den nya valutan ✓ Så väntas siffrorna påverkas ✓ Locket på från Spotify