Allt om Outdoor Impact. Här samlar vi artiklar, bilder och annan intressant information för dig som vill läsa mer om Outdoor Impact.
Utomhus
Till hösten ska den omdiskuterade uppdateringen av utomhusvalutan Outdoor Impact vara på plats. ”Efter semestrarna startar tester, utvärdering och utbildning i systemet för att säkerställa att allt fungerar som det ska”, säger Mats Rönne.
Marknadsföring
Frågan om transparens ligger högt upp på Sveriges Annonsörers agenda. ”I dag är det som annonsör omöjligt att göra en översiktlig jämförelse”, säger vd:n Hanna Riberdahl, som berättar varför branschorganisationen prioriterar arbetet med gemensamma medievalutor.
Tips och inspiration
Digital Out Of Home, DOOH, är ett medium som vuxit kraftigt de senaste åren – från antalet skärmar och nätverk till annonsörer och investeringar. Med DOOH kommer många fördelar köpare har längtat efter, men även fallgropar som kan vara svåra att se. Wavemakers utomhusexpert Fredrik Klar reder ut vad man ska tänka på i sina DOOH-köp.
Utomhus
Clear Channel, JCDecaux – eller nya utmanaren Ocean Outdoor?
Stora delar av Sverige är obeträdd mark inom DOOH, och guld finns att tälja för den som först erövrar gator och torg. ✓ Clear Channel fördubblar antalet digitala ytor ✓ Experten: ”Ocean Outdoor har legat i kreativ framkant sedan start” ✓ JCDecaux: ”Vi har de bästa digitala ytorna i de största städerna”.
Utomhus
Två viktiga förändringar har genomförts i nya Outdoor Impact som äntligen är klar. Dessa rör hur visningstid värderas samt minimivärdet kring vad som anses vara en visning. Två avgörande punkter för Ocean Outdoor som digitalt står utanför valutan: ”Ocean Outdoors önskemål har tillgodosetts”, säger Mats Rönne på Outdoor Impact.
Utomhus
Senast i februari – men helst redan i morgon – ska nya utomhusvalutan vara på plats, kräver Sveriges Annonsörer och Sveriges Mediebyråer, som i går kallade Outdoor Impact till möte. Hanna Riberdahl sätter press på utomhusaktörerna att jobba snabbt – och se till att komma överens: ”Vi på köpsidan kräver ordning och reda”, säger hon.
Utomhus
UPPDATERAD. Sveriges Annonsörer och Sveriges Mediebyråer har kallat Outdoor Impact till ett möte. Förseningen av nya valutan uppges återigen bero på att man inte lyckats hitta en mätmetod som alla utomhusbolag ställer sig bakom: ”Det har förekommit lite diskussioner med Visual Art”, bekräftar Peter Mackhé.
Debatt
”Vi förstår att Universitetsmedia-gruppen är stolta över sina ytor”, skriver Outdoor Impacts styrelse i en replik till Robert Bryhn, vd på Universitetsmedia-gruppen, som i ett tidigare debattinlägg riktade skarp kritik mot Outdoor Impacts digitala mätningar.
Utomhus
Carl Wåreus, styrelseordförande för Outdoor Impact, är positiv till den nya mätteknik för utomhus som testas på Stockholm Centralstation under 2018. “Vi letar alltid efter en effektivare metod och denna är vi positiva till," säger han till Dagens Media.
Premium
Här är systemet som ska ge kunden större kontroll – och öka värdet på Clear Channels ytor. "Det är det största som hänt sedan de digitala skärmarna lanserades", säger Finn Wikander, produktdirektör på Clear Channel. Tanken med programmatic-systemet ”Flex” är att kampanjen ska kunna styras på exempelvis räckvidd, frekvens, geografisk plats, Share of Voice, med mera.