Allt om Orvesto Konsument. Här samlar vi artiklar, bilder och annan intressant information för dig som vill läsa mer om Orvesto Konsument.
Dagspress
2 783* påståenden och frågor att ta ställning till – i samma enkät. Omfattningen på Orvesto Konsument väcker kritik bland forskare i statistik och en del marknadschefer. Andra menar att det är ett bra verktyg.
– Jag är mycket tveksam till undersökningens kvalitet, säger Dan Hedlin, professor i statistik vid Stockholms universitet.
Dagspress
”Känslomässigt utmattad, smått traumatiserad och fullständigt avtrubbad.” Så gick det till när Dagens Medias reporter gjorde Orvesto Konsuments jätteundersökning, ”Sverige nu” – och varför den inte går att ersätta med något annat.
Digitalt
Tiktok växer kraftigt, allt mer tid läggs på Youtube och pensionärerna har på allvar gjort sitt intåg på sociala medier. Hur ser användandet av sociala medier ut? Och hur har det utvecklats under pandemin? Dagens Media sammanställer de viktigaste siffrorna från flera rapporter.
Dagspress
Dagstidningarna fortsätter att tappa räckvidd i print. Men Dagens ETC, GT och Skånskan går rejält mot strömmen, visar Orvesto Konsument 2021:2. Här är räckvidderna för storstadstidningarna och annonspaketen.
Tidskrifter
Ovanligt många tidskrifter kan gotta sig åt rejäla räckviddsökningar i print, visar Orvesto Konsument. Hela 18 titlar redovisar en ökning på över 20 procent jämfört med motsvarande mätning förra året. Förlaget It is media ligger bakom några av de allra största kliven.
Tidskrifter
Utemagasinet, Rum Ute, Skriva, Sekotidningen, Nya Rum och Allt om Trädgård står bakom de största räckviddsökningarna det senaste året. Dagens Media presenterar hur tidskrifternas räckvidder har förändrats – segment för segment.
Digitalt
Liksom många andra streamingaktörer satsar Storytel på att äga sitt eget innehåll. Det bäddar för ett contentkrig, säger Kantar-Sifos Peter Callius. Dagens Media kan nu presentera färska siffror på hur många som använder Storytel och konkurrenten Bookbeat.
Tidskrifter
Nyhetsmedier har fått ett uppsving, och poddar, streamingtjänster och linjär-tv har ökat det senaste året. Tidskrifterna såg i somras ut att gå samma väg. Men nu står det klart att kvinnorna överger sina tidningar, skriver Dagens Medias Madeleine Nilsson, och listar tre orsaker till varför tidskrifterna inte lyckats.
Premium
Det har skett en rejäl förändring när det kommer till de svenska hushållens mediekonsumtion. Det visar nya siffror i Orvesto Konsument 2016:3. "Det är fullständigt fantastiskt eller fullständigt rubbat", säger Peter Callius, affärsområdeschef på Kantar Sifo.