Allt om Omnicom. Här samlar vi artiklar, bilder och annan intressant information för dig som vill läsa mer om Omnicom.
Mediebyråer
I veckan tillträder Helena Juhlin Pink som vd för OMD. Nu ligger fokus på att lära känna företaget och medarbetarna, och det ska hon göra med ett öppet sinne: ”Det första man identifierar är inte alltid rätt”.
Mediebyråer
Sveriges Mediebyråers ordförande Daniel Eriksson är ett känt namn i mediebranschen, men han har alltid varit noga med att skilja på privatliv och jobb. Nu berättar han för Dagens Media hur han hamnade på byråsidan, drivkrafterna som har tagit honom dit han är – och hur den aggressiva cancern hade kunnat ta slut på allt 2009.
Mediebyråer
UPPDATERAD. Omnicom media groups koncernchef Ali Tajbakhsh kliver ned från sitt uppdrag i augusti. ”Det känns roligt att få det här förtroendet”, säger Fredrik Eriksson som tar över. Dessutom: ✓ Ali Tajbakhsh nya uppdrag ✓Hans främsta lärdomar och det svåraste i hans uppdrag.
Guide
Genom Facebook-data lyckades McDonalds locka in hungriga stadsflanörer till sina snabbmatsrestauranger. Dagens Media har tagit reda på hur det prisade kampanjkonceptet togs fram – steg för steg.
Digitalt
Facebooks Sam Rihani tror inte på bojkott för att hitta balans mellan yttrandefrihet och trygghet på plattformen. Sociala mediers ansvar blir samtidigt en allt hetare fråga för Sveriges Annonsörers medlemmar: ”Riktlinjer för medieköp som har samhällspåverkan kommer bli vanligare”, säger vd Hanna Riberdahl.
Kommunikationsbyråer
Tre svenska mediebyrågrupper har på kort tid sjösatt nya arbetssätt och koncept. Sist ut är Omnicom, som just adderat den kreativa byrån Drum till sin portfolio: "För oss är det här en naturlig utveckling" säger vd:n Ali Tajbakhsh.