Få hela storyn
Starta din prenumeration
Allt om OMG. Här samlar vi artiklar, bilder och annan intressant information för dig som vill läsa mer om OMG.
Mediebyråer
Mediebyråerna i Sverige står för enorma summor i medieköp varje år. De efterlyser transparens och branschstandarder för att leverera värde för sina kunder. ”Det är problematiskt att det idag finns begräsningar hos stora plattformar”, säger Emma Zanderholm på Publicis Groupe.
Mediebyråer
UPPDATERAD. Omnicom media groups koncernchef Ali Tajbakhsh kliver ned från sitt uppdrag i augusti. ”Det känns roligt att få det här förtroendet”, säger Fredrik Eriksson som tar över. Dessutom: ✓ Ali Tajbakhsh nya uppdrag ✓Hans främsta lärdomar och det svåraste i hans uppdrag.
Guide
Genom Facebook-data lyckades McDonalds locka in hungriga stadsflanörer till sina snabbmatsrestauranger. Dagens Media har tagit reda på hur det prisade kampanjkonceptet togs fram – steg för steg.
Mediebyråer
Telias köp av Bonnier Broadcasting kan innebära en rad intressanta förändringar för annonsörerna. ”Vi kommer att se ännu större investeringar i innehåll som i sin tur driver tittandet”, säger Ali Tajbakhsh, vd på mediebyrånätverket OMG, till Dagens Media.
Medievärlden Premiums arkiv
Inloggning ger medieföretaget den data som krävs för att utveckla tjänster mot användare och annonsörer. Schibsteds lösning SPiD skall finnas på alla koncernens sajter i Sverige och Norge senast under 2015. Sedan ska den spridas till övriga världen.