Allt om Nordea. Här samlar vi artiklar, bilder och annan intressant information för dig som vill läsa mer om Nordea.
Kommunikationsbyråer
Efter 14 år med mediebyrån PHD bytte Nordea till Group M. I pitchprocessen förvånades den nordiska marknadschefen Elizabeth Fjellerup över byråernas ovana kring att jobba på sättet som banken efterfrågade: "Group M:s sätt att organiseras sig kring kunden var annorlunda än det traditionella".
Medier
Slaktaren och kommunisten Karl-Gustav stod för ett annorlunda inslag på Nordeas bolagsstämma. "Jag tror att jag har ett sanningens ord att säga till er, direktörer, aktieägare och kapitalister", inledde han sitt uppmärksammade anförande med.
Strategi och analys
Avslöjandet om att Nordea köpt en lyxlägenhet till vd:n försatte bankens varumärke i fritt fall. Bolånekritiken har ytterligare förvärrat situationen. "Vi har dragit in den breda annonseringen", säger Nordeas marknadsdirektör Claes Tell.
Event/sponsring
Skatteverkets syn på kultursponsring förblir vitt skild från kultur- och näringslivets. Det framgick tydligt vid Kulturrådets debatt om privat finansiering till kulturen. "Ska det vara så svårt att synas med sitt märke även i kultursammanhang", sade Mats Sjöstrand, tidigare generaldirektör på Skatteverket.