”Den stora förändringen sker när 5G finns i full kapacitet”DigitaltDEL 6. Hur ser mediekonsumtionen ut nästa år? Hur behöver medierna utvecklas? Och vilken påverkan kommer coronapandemin att ha på mediemarknaden? Johan Ydring, Laget.se, Dilem...4 December 2020, 06:33
Här är IAB:s nya styrelseDagspressDaniel Weilar väljs till styrelseordförande för fjärde året i rad.13 Maj 2020, 08:22
Coop: ”Vi jobbar otroligt hårt för att möta behoven”DigitaltDEL 3. På vissa marknader har Synsam pausat kommunikationen helt – men i Sverige är det ”business as usual”. ATG lägger merparten av budgeten på huvudaffären...15 April 2020, 05:44
Annonsörer efterfrågar mer flexibla årsavtalRörligtJust nu pågår årsavtalsförhandlingar mellan tv-husen och annonsörerna. Synsam, Max och Telenor efterfrågar mer flexibla lösningar i årsavtalen i stället för att låsa sin budget...23 Januari 2020, 12:23
Livet efter ”cookiedöden” – här är metoderna och strategierna som kan ersätta kakanDigitaltRestriktionerna kring cookies är ett allt större hot mot annonsaffären – och frågan är högt upp på agendan hos Sveriges största annonsörer inför 2020. Vad...12 December 2019, 12:23
Reklamen fortsätter rulla på Metro – Nu bryter flera annonsörerDagspressTrots att Metros sajt inte uppdateras fortsätter annonsörernas reklam att synas på sajten. Bland annonsörerna återfinns bland annat Telia, Hallon, Synsam, BMW och City Gross.11 December 2019, 09:18
Här är Sveriges Annonsörers nya styrelseMedievärldens arkivSpendrups marknadsdirektör Leif Börjesson tar över ordförandeposten. Och sex nya annonsörer kliver in i styrelsen.12 Maj 2017, 10:05
TV4:s försäljningsdirektör slutarMedievärldens arkivEfter 16 år som ansvarig för TV4:s annonsförsäljning slutar nu Michael Grimborg.29 April 2015, 04:46