Allt om Maxus. Här samlar vi artiklar, bilder och annan intressant information för dig som vill läsa mer om Maxus.
Digitalt
Många annonsörer vill experimentera med både Augmented- och Virtual Reality. Här ger tre digitala strateger sina bästa råd. "Det sämsta som skulle kunna hända är om vi kollektivt drabbas av QR-sjukan", säger Alexandra Callius, digitalchef på Maxus.
Strategi och analys
Dagspressläsandet har aldrig varit större. Men läsarströmmarna till digitala kanaler skapar nya utmaningar för mediehusen. "Läsandet är helt fantastiskt, frågan är bara hur dagstidningarna förvaltar det", säger Monica Tuominen, printchef på Maxus.
Rörligt
TV4:s storsatsning "X Factor" startade på tittarsiffror under miljonen. Till andra avsnittet tappade programmet 140 000 tittare. Nu ställer sig mediebyråernas tv-chefer frågande till om förväntningarna på programmet kan ha varit alltför höga.
Strategi och analys
Från avtalsförhandlingarna under krisåret 2009, där priserna pressades till max, har nu tyngdpunkten viktat över till tv-bolagens fördel. Säljarens marknad råder och en rad nya restriktioner infogas i årsavtalen för 2011.
Strategi och analys
Situationen med överbokningar och kapade kampanjer i tv fortsätter över oktober och riskerar att spilla över också på nästa år. Nu har annonsörerna tröttnat. – Vi ser över vår mediemix för att få den räckvidd vi behöver, säger Frippe Stenberg, marknadschef på Tele2.