Allt om Manfred Aronsson. Här samlar vi artiklar, bilder och annan intressant information för dig som vill läsa mer om Manfred Aronsson.
Rörligt
Den internationella sportmedieagenturen Spring Media tar in Spotifys hr-chef i styrelsen, planerar nya förvärv och berättar om bakgrunden till att sälja rättigheterna för Damallsvenskan till Nent. ”Vi ser en tydlig tillväxtmöjlighet där Spring-konceptet kan göra skillnad snabbt internationellt”, säger Manfred Aronsson, styrelseledamot i bolaget.
Rörligt
UPPDATERAD. Future Sports Agency och sportmedieagenturen Spring Media går ihop och bildar ett gemensamt bolag. Samtidigt investerar Helix Kapital i bolaget. ”Tillsammans kan vi göra en stor skillnad för sportmediemarknaden”, säger Manfred Aronsson, vd på Future Sports Agency.
Rörligt
Var ligger de stora tv-sporträttigheterna i dag – och hur ser prisbilden, kontraktslängder och annonsmarknaden ut på området? Dagens Media har pratat med företrädare för TV4/C More, Discovery Sverige och mediebyrån PHD för att reda ut.
Mediebyråer
Manfred Aronsson och Jacob Leander-Olsson, med mångårig erfarenhet i tv- och streamingbranschen, har startat Future Sports. Bolaget ska bland annat hjälpa ligabolag att sälja tv-rättigheter – men också med PR och sponsorskap.
Rörligt
Inom fem år ska Viaplay ha 10,5 miljoner abonnenter, vilket är mer än en fördubbling jämfört med dagens knappt 3 miljoner abonnenter. ✓Experternas bedömning ✓Så påverkas konkurrenterna ✓Framtiden för reklamaffären ✓Viaplays utrullningsplan
Dagens Media Magasin
Priset för att visa allsvensk fotboll i tv har ökat med 2 600 procent på 25 år. Från 20 miljoner 1994 till en halv miljard 2019. Sportinnehållet fortsätter att vara värdefullt för tv-kanalerna. Men nu hotar priserna att fortsätta stiga när de stora techbolagen också har fått upp ögonen för sportens dragningskraft.
Rörligt
PÅSKLÄSNING. För drygt ett och ett halvt år sedan fick Manfred Aronsson hastigt lämna C More efter en strukturförändring. Nu berättar han för Dagens Media vad han har haft för sig efter han var med och vände skutan på C More – och vad han tror att framtiden har med sig för branschen: ”Alla vill åt bra innehåll.”