Få hela storyn
Starta din prenumeration
Allt om Linda Palmgren. Här samlar vi artiklar, bilder och annan intressant information för dig som vill läsa mer om Linda Palmgren.
Radio/podd
The Walt Disney Company Nordic ger sig in på ny mark i Sverige när de, tillsammans med Bauer Media, lanserar radiokanalen Radio Disney den 13 januari. ”Ljudmarknaden innebär en intressant tillväxtmöjlighet för oss”, säger Disney-chefen Hans van Rijn, till Dagens Media.
Radio/podd
Den kommersiella radion tappar räckvidd i år, och därmed fortsätter raset från förra året. ✓ Bauer Media hämtar hem tappet bland poddlyssnarna ✓Nent avbryter poddverksamheten ✓ Sveriges Radio ser att poddverksamheten kan bidra till kommersiella efterföljare
Debatt
SLUTREPLIK. I många frågor förenas dagspress och kommersiell radio, liksom vi gör med public service-bolagen när vi värnar publicistikens oavhängighet. Men i mediepolitiken kan inte allt och alla dras över en kam, skriver Thomas Mattsson i en slutreplik till Bauer Medias vd Linda Palmgren.
Debatt
Jag är övertygad om att TU:s tf vd Thomas Mattson är minst lika engagerad som jag i mediernas oberoende. Desto mer förvånande är det att han inte är mer bekymrad över det beroende statliga bidrag försätter bidragsmottagarna i, skriver Bauer Medias vd Linda Palmgren i en replik.
Debatt
REPLIK. Det finns mycket klokt i Bauer Medias vd Linda Palmgens olika resonemang, men hon har fel när hon slår fast att stöd som princip ”cementerar gamla strukturer” och att staten bland annat därför bör ”avveckla press- och mediestöden”, skriver TU:s tf vd Thomas Mattsson.
Radio/podd
Bauer Media lanserar ny podcastplattform för att stå starka i den hårda konkurrensen. ”Med lanseringen av Podplay tar vi på allvar upp kampen om podcastpubliken och tillväxten inom digitalt ljud”, säger Linda Palmgren, vd på Bauer Media, till Dagens Media.
Mediebyråer
Mitt under coronapandemin gick Publicis-byråernas flytt till jättekontoret i Hammarby Sjöstad. För första gången sitter nu alla byråer under samma tak. Målet är att slutligen riva alla barriärer mellan de olika disciplinerna.
Debatt
Den här trendspaningen handlar inte om vikten av ett långsiktigt varumärkesbyggande, AI, commerce, handelstrender eller kundupplevelser. Den handlar framför allt om förståelsen för människor, vilken är helt avgörande för att vi ska kunna skapa en framgångsrik affär, skriver Starcoms vd Linda Palmgren.
Debatt
Influencer marketing har exploderat. Men vilka siffror är egentligen riktiga och hur relevanta är följarantalet? Linda Palmgren, managing director på Starcom, delar med sig av sina bästa tips för att lyckas.
Marknadsföring
DAGENS MEDIA MAGASIN. Influencer marketing behöver segmenteras, och annonsörernas marknadsorganisationer byggas om. Mätbarheten och integreringen med andra kanaler pekas ut som viktigast, när fem experter samlas för att diskutera branschens framtid.
Experter/tyckare
Efter att ha tagit del av flera insiktsfulla spaningar slår det mig att jag saknar hållbarhet som trend framåt. Hållbarhet, som har blivit en hygienfaktor att uttrycka sig tydligt kring i de flesta branscher, verkar ännu inte ha gjort entré som faktor i kommunikationsbranschen, skriver Starcoms vd Linda Palmgren.