”Vi har blivit pushade flera år in i framtiden”DigitaltDEL 8. Hur ser mediekonsumtionen ut nästa år? Hur behöver medierna utvecklas? Och vilken påverkan kommer coronapandemin att ha på mediemarknaden? Dagens Media frågar 21...8 December 2020, 14:19
”Vi måste landa i en ny vardag”DigitaltDEL 1. Hur ser mediekonsumtionen ut nästa år? Hur behöver medierna utvecklas? Och vilken påverkan kommer coronapandemin att ha på mediemarknaden? Lidls Bella Goldman, Sveriges...26 November 2020, 12:28
Annonsörerna om prispressen: ”Underskattar oss som köpare”MediebyråerMediebyråerna upplever ett ökat fokus på prisgarantier och pressade mediepriser i pitcher, och varnar för att det kan drabba annonsörerna negativt. Men det går inte...15 September 2020, 10:21
”Digitalt får en viktigare roll”MarknadsföringDEL 2. Lidl pausar kampanjen ”Micromarket”, Tele2 ökar i rörliga medier, medan Jula säljer till sjukvården. Dagens Media frågar Sveriges största annonsörer om hur de...14 April 2020, 08:23
Lidl väljer mediebyrån StarcomKommunikationsbyråerUPPDATERAD. Hear förlorar uppdraget när Lidl väljer ny mediebyrå. "Starcom presenterade en kombination av ett bra erbjudande och ett kompetent team", säger Fredrik Marmbrandt, marknadschef...4 Februari 2019, 13:26
Färglös vinnare av DN:s reklamcupMedievärldens arkivLidl vann DN:s reklamcup med 358 röster mot 172 för tvåan Oddset.25 Augusti 2010, 09:30