Kristin Skogen Lund är vd på Schibsted.
Dagspress
Schibsted har nu teknik för att kraftigt växla upp inom personalisering, säger vd Kristin Skogen Lund: ”Det blir avgörande att vi anpassar oss”. Dessutom: Striden mot techjättarna börjar ge frukt och så ska Blocket överleva i svidande konkurrens.
Nyheter
Schibsteds vd Kristin Skogen Lund svarar på de senaste dagarnas kritik: ”I efterhand är det klart att jag inte borde ha gett journalisten denna information, precis som jag inte borde ha reagerat som jag gjorde”.
Nyheter
Schibsteds vd, Kristin Skogen Lund, anklagar Dagens Media för avtalsbrott. Det får mig att fundera över hur hon själv är van att behandlas av medier samt hur mediehusets egna journalister förväntas agera i liknande situationer, skriver Dagens Medias chefredaktör och ansvariga utgivare Linnéa Kihlström.
Dagspress
UPPDATERAD. Den 24 januari planeras ett stormöte inom Schibsted, där personalen ska informeras om ett nytt sparpaket. ”Vi tycker alla så klart att det är roligare att investera och växa, men nu gör läget att vi behöver se över våra kostnader” säger vd Kristin Skogen Lund.
Dagspress
MEDIA SUMMIT 2022. Bonnier News Anders Eriksson och Schibsteds Kristin Skogen Lund berättar om koncernernas vägval genom en snårig digital transformation – och in i framtiden: ”För att nå nästa generation måste vi tänka nytt och ligga i framkant”, säger Schibsteds vd.
Event
I mars är det dags för Dagens Medias och Dagens Industris gemensamma event ”Media Summit”. Under dagen diskuteras mediebranschens just nu största utmaningar – och det blir en blandning av strategiska frågor och konkret nytta.
Medier
Schibsted vill dela data inom koncernen i mycket högre utsträckning än tidigare – och då krävs användarnas fulla förtroende. Det är en av orsakerna bakom nya varumärkesstrategin som ska hjälpa Schibsted att: ✓ Positionera sig mot techjättarna ✓ Vinna användarnas förtroende ✓ Göra moderbolaget mer synligt
Dagens Media Magasin
Vilka nya intäktsmöjligheter ser Schibsted och hur mycket bör egentligen medierna samarbeta med varandra för att överleva? Schibsteds vd Kristin Skogen Lund ger svaren i Dagens Medias stora medieenkät där Sveriges toppchefer siar om mediemarknadens framtid och vägen framåt.