Allt om Klarna. Här samlar vi artiklar, bilder och annan intressant information för dig som vill läsa mer om Klarna.
Mediebyråer
Publicis skapar en ”byrå i byrån” efter vinsten av Burger King, medan Mediacom kan glädjas över att ha gått segrande ur Klarnas globala pitch. Här är annonsörerna som bytt mediebyrå under årets första kvartal.
Under 15
I det 222:e avsnittet av podcasten ”Under 15” gästas Henric Smolak av 19-åriga entreprenören Oliver Edholm som startat AI-bolaget Depict. De diskuterar ungt företagande och hur intresset för programmering och AI blev hans utbildning och karriärsval.
Dagspress
Ny kostym, ett större fokus på svenska techbolag och näringslivet i Kina. SvD Näringsliv börjar ta form och vill bredda målgruppen. ”Det är tydligt från läsarna att det de vill ha är mer journalistik kring de bolagen”, säger Daniel Kederstedt.
Analys
Byråernas spaningar om sponsring- och eventbranschen är intetsägande. Vi bör istället rikta blicken mot de största sponsorerna, de nya sponsorerna och de framåtlutade rättigheterna för att bli varse de riktiga förändringarna. Det skriver Joel Pallvik.
Digitalt
Tekniklösningar för digitala prenumerationer är en djungel. Och det är svårt att komma i gång med läsarintäkter för många mindre publicister. Dagens Media har pratat med en publicist, och två pren-experter om vad man ska tänka på vid val av system.
Kampanjer
Nu börjar Klarna aktivera det redan omskrivna samarbetet med Snoop Dogg i köpt medieutrymme. Flera av lösningarna används för första gången. "Tar man fram någonting spektakulärt så behöver det kännas hela vägen ut", säger Emelie Karlsson, ansvarig för konsumentmarknadsföring på Klarna i Sverige.