Allt om Kit. Här samlar vi artiklar, bilder och annan intressant information för dig som vill läsa mer om Kit.
Digitalt
Nyligen rapporterade Dagens Media att Kit slutar med journalistik. Den prisbelönte journalisten Thomas Arnroth, som lämnade i förra veckan, tycker att det är sorgligt. Men för Dagens Media berättar han att beslutet att lämna grundar sig på annat.
Medievärldens arkiv
Bonniers journalistiska storsatsning Kit flyttas nu till bolagets avdelning för kommunikationsbyråer – trots att Kit tidigare uppgett att de ska fortsätta vara ett mediebolag. Kits vd säger att bytet inte påverkar sajtens inriktning.
Medievärldens arkiv
Efter att Kit gått mot att bli en contentbyrå lämnade medgrundaren Robert Brännström i fredags. Jenny Agö, ny redaktionell chef, och Linda Öhrn Lernström, som tar över utgivarskapet, berättar om framtiden för sociala medier-publicisten.
Premium
SPECIALEN DEL 3 AV 4. Sökandet efter nya intäkter står högst upp på varje mediechefs agenda. Breakit och Kit är två nyhetssajter som använt sponsrad journalistik som ny del i finansieringsmodellen. "Jag tänker inte på sponsrad journalistik som något annat djur än vanlig journalistik", säger Robert Brännström, chefredaktör på Kit.
Strategi och analys
GRANSKING. Är sponsrad journalistik – som både Kit och Breakit gör i samarbete med annonsörer – ett smart sätt att finansiera oberoende journalistik, eller ett slag om trovärdighet och integritet som håller på att förloras? Åsikterna går isär när Dagens Media frågar experter, annonsörer och publicisterna själva.
Debatt
DEBATT. Kit, Mediesveriges mest hajpade nysatsning, har efter många om och men levererat siffror branschen kan ta på. Men inte ens då klarar Bonnierkanalen Kit av att tala klarspråk, skriver Schibsteds Ehsan Fadakar.
Debatt
DEBATT. Alla är vinnare i en värld med säkra överföringar och all nödvändig teknik finns redan på plats. Trots detta drar sig många annonsörer och publicister för att göra skiftet till https. Nu är det hög tid att sätta press på aktörerna som utsätter både sig själva och sina användare för onödiga risker.
Medievärlden Premiums arkiv
IT-säkerhet kostar pengar. Bristande IT-säkerhet kan kosta ännu mer i takt med att digitala attacker blir allt vanligare. Men det finns strategier för hur medieföretagen ska minimera riskerna att deras sajt tas över av illasinnade hackare.
Medievärlden Premiums arkiv
Native advertising är inget nytt. Men nu ger sig de stora dagstidningsföretagen på allvar in i leken. Förhoppningen är att det ska bli en av grundbultarna i det lönsamma digitala mediehuset. Men det kommer inte att bli så per automatik.