Allt om King. Här samlar vi artiklar, bilder och annan intressant information för dig som vill läsa mer om King.
Digitalt
Det är viktigare än någonsin för förlag att driva trafik från och marknadsföra sig på sociala medier. Tiktok och Instagrams Reels pekas nu ut som allt hetare kanaler. Cafés chefredaktör Kristofer Steneberg och Aller Medias B2B-chef Sara Forssberg ger sin syn på utvecklingen.
Medievärldens arkiv
Livsstilsmagasinet King går från 12 till fyra nummer. Det är en del i en omställning till digitalt, där även en sammanslagning av redaktionen med Café är på gång, berättar Kristofer Steneberg, chefredaktör för båda titlarna.
Marknadsföring
ALMEDALEN 2018. Finansmarknads- och konsumentministern Per Bolund menar att det är dags att lagstifta mot sexistisk reklam, något som han framförde på Dagens Medias scen idag. Lotta Onajin på Edelman Deportivo och Hedvig Hagwall Bruckner på King är dock starkt kritiska till en lagstiftning.
Marknadsföring
HELGLÄSNING. Svenska Sneakersnstuffs har levt genom många sneakerhyper sedan lanseringen för 20 år sedan. Idag är intresset större än någonsin och grundarna Peter Jansson och Erik Fagerlind utsågs nyligen till mäktigast inom svenskt herrmode. Duon har dock fokus på utlandet och tar sikte på att äntra Asien.
Premium
Förra året slogs det svenska rekordet från 2012 i reklambranschens största tävling Cannes Lions, mycket tack vare Ingos "The Swedish Number" som lyckades kamma hem hela 18 lejon. Men vad tror reklamarna om Sveriges chanser i år?
Kampanjer
Sveriges största annonsör ger sig in i debatten kring invandringen, kan Dagens Media berätta. "Ica-Stigs" nästa uppdrag har flyktingar och invandring som fond. "Det händer grejer med vårt reklamkoncept där", säger marknadsdirektören Mats Liedholm.