Här samlar vi alla artiklar om Stampens vd Johan Hansson.
Dagspress
Stampen Media lägger ned pappersversionen av Strömstads Tidning och Bohusläningen går ned i frekvens. ”Den största anledningen till detta är att vi vill kunna fortsätta att utveckla den lokala journalistiken”, säger Johan Hansson, vd på Stampen Media.
Dagspress
UPPDATERAD. Stampen Media redovisar ett försämrat resultat för 2022. Under årets sista kvartal minskar vinsten med hela 58 procent: ”Jag tror och hoppas att det blir en inte alltför lång nedgång”
Dagspress
Tidigare i veckan avslöjade Stampen att de expanderar lokalt och tar upp kampen mot Borås Tidning. Nu berättar koncernchefen Johan Hansson om strategierna framåt – och hur Göteborgs-Posten ska bli en one stop shop för nyhetskonsumenter, oavsett om man läser lokala, nationella eller internationella nyheter.
Dagspress
Kungsbacka-Posten och Mölndal-Posten förlorar sitt presstöd som tredagarstidningar – eftersom de publicerat för mycket material från e-tidningen i papperstidningen. ”Inga kommentarer”, säger Stampens vd Johan Hansson.
Dagspress
Två nummer har gratistidningen Varbergs Tidning hunnit ge ut, och vd Fredrik Hammarström beskriver lanseringen som en succé: ”Varbergsborna har stått under hotet om nerläggning länge, och man verkar väldigt medveten om vad Stampen gör med Nya Varbergsposten”, säger han.
Dagspress
Stampen har tvärvänt i sitt beslut att lägga ned sin gratistidningsverksamhet i Varberg. Istället ska mediehuset försvara sin position på marknaden – men räknar med att även den nya tidningen går med förlust.
Dagspress
Att leda i mediebranschen har aldrig varit lätt, men just nu är det kanske svårare än någonsin. Dagens Media har pratat med sex mediechefer om vilka utmaningar och lärdomar som kommit med distansstyrningen samt vilka långsiktiga effekter pandemin får.
Dagspress
Stampens fokus är att leverera innehåll i det format läsarna vill ha. ”Att vi går mot en ännu mer digital värld är självklart men det går inte lika snabbt som man kan tro”, säger Stampens vd Johan Hansson, och framhåller att papperstidningen fortfarande är en viktig kanal för annonsörerna.