Allt om JCDecaux. Här samlar vi artiklar, bilder och annan intressant information för dig som vill läsa mer om JCDecaux.
Utomhus
JCDecaux ska i år lansera en klimatberäkning av hur mycket kundernas kampanjer släpper ut. Nästa steg blir att även klimatkompensera kampanjerna.
✓ Clear Channel drar igång sin beräkning av klimatavtrycket i år
✓ Ocean håller på att ta fram mål och mätmekanismer
Rörligt
Mediehusen justerar priserna inför 2022. TV4 både höjer och sänker, medan Nent, JCDecaux, Discovery och Bauer Media höjer bruttopriserna. Clear Channel lämnar priserna oförändrade. ”Vilken prisbild man som kund erbjuds beror helt och hållet på vilka behov man har”, säger Malin Häger, nordisk försäljningsdirektör på TV4 Media.
Utomhus
Medierna bäddar för ett osäkert 2021 efter den mest dramatiska perioden på flera år. TV4, Discovery, JCDecaux, Clear Channel, Ocean Outdoor, Bauer Media och Nent radio svarar på om och varför de höjer priserna inför nästa år.
Medier
Både JCDecaux och Ocean Outdoor vittnar om kraftigt ökade flöden av människor i gatumiljöer, köpcentrum och centralstationer. Det innebär också ökat intresse från annonsörer. ”Försäljningen har kommit i gång bra efter sommaren”, säger Magnus Heljeberg, vd på JCDecaux.
Utomhus
Till hösten ska den omdiskuterade uppdateringen av utomhusvalutan Outdoor Impact vara på plats. ”Efter semestrarna startar tester, utvärdering och utbildning i systemet för att säkerställa att allt fungerar som det ska”, säger Mats Rönne.
Dagspress
Medan H&M utser hållbarhetschefen till vd, ligger besluten om miljöpåverkan fortfarande kvar på kommunikationschefens bord hos många mediebolag. Men just nu bubblar det som aldrig förr vad gäller mediehusens hållbarhetsarbete. Tacka Greta Thunberg för det – och det faktum att det gröna har blivit affärskritiskt.
Utomhus
För att stoppa spridningen av coronaviruset håller sig allt fler människor inomhus, vilket i hög grad påverkar utomhusbolagen. Dagens Media har pratat med JCDecaux, Clear Channel och Ocean Outdoor om hur de ska kunna leverera sina kampanjer trots kristider.
Utomhus
Clear Channel, JCDecaux – eller nya utmanaren Ocean Outdoor?
Stora delar av Sverige är obeträdd mark inom DOOH, och guld finns att tälja för den som först erövrar gator och torg. ✓ Clear Channel fördubblar antalet digitala ytor ✓ Experten: ”Ocean Outdoor har legat i kreativ framkant sedan start” ✓ JCDecaux: ”Vi har de bästa digitala ytorna i de största städerna”.
Debatt
”Vi förstår att Universitetsmedia-gruppen är stolta över sina ytor”, skriver Outdoor Impacts styrelse i en replik till Robert Bryhn, vd på Universitetsmedia-gruppen, som i ett tidigare debattinlägg riktade skarp kritik mot Outdoor Impacts digitala mätningar.