Allt om Integritet. Här samlar vi artiklar, bilder och annan intressant information för dig som vill läsa mer om Integritet.
Debatt
Det programmatiska ekosystemet som vi känt det är trasigt. Mediebyråerna måste därför hitta nya sätt att nå annonsörernas kunder – och ta hänsyn till konsumentens integritet under processen, skriver Emil Hägglöf, chef för Kobler Sverige.
Digitalt
Integritetssäkra lösningar, hållbarhet och vässad automatisering blir avgörande för marknadsförare under året, enligt Googles Carl Wåreus och Johan Eriksson – som definierar sex trender som behöver finnas med i alla marknadsplaner år 2022.
Debatt
Konsumenter blir alltmer integritetsmedvetna och beslut om att dela med sig av sin personliga data bottnar i frågan vem man kan lita på. Det är därför viktigt för varumärken att fundera över hur de kan öka förtroendet hos sina användare, skriver Alex Cooper i en debattartikel.
Medievärlden Premiums arkiv
Allt fler amerikanska medieföretag erbjuder nu nya, ofta digitala,tjänster på hemmaplan. En del har hittat egna smala nischer som gör att de kan skala upp verksamheten över hela landet. Gunnar Springfeldt tittar närmare på jakten efter nya intäkter i USA.
Medievärldens arkiv
Juridikprofessor Mårten Schultz tillhör dem som förespråkar ett lagstiftat integritetsskydd. Det är oroande att jurister tar det allmänna nätläget som utgångspunkt för att skärpa grundlagarna när en majoritet av övergreppen sker i icke grundlagsskyddade miljöer, skriver Axel Andén, Anders Ahlberg och Per Hultengård.
Medievärldens arkiv
Även om lagen i första hand är riktad mot bilder som inte ska publiceras i traditionella medier riskerar den att begränsa möjligheten till en fri nyhetsförmedling, skriver Helsingborgs Dagblads chefredaktör Lars Johansson.
Medievärldens arkiv
Regeringens lagförslag om olovlig fotografering har fått hård kritik. Men lagförslaget kriminaliserar bara hänsynslöst fotograferande. Så vad är det egentligen för rätt som dessa mäktiga människor i medierna vill försvara? Det skriver juristen Mårten Schultz.