Tredje toppchefen på två dagar lämnar Bonnier NewsMedievärldens arkivI går kom beskedet att vd Gunilla Herlitz och Pär Roosvall, ansvarig för läsarintäkter, lämnar Bonnier News. Nu slutar även annonsdirektör Henrik Stangel.23 Februari 2016, 12:24
Gemensamt sälj för Bonnier newsMedievärldens arkivBonnier news stöper om sitt sälj. Nu ska DN, DI och Expressen få en gemensam säljorganisation.22 September 2015, 05:06
DN och DI ska lämna TSMedievärldens arkivSåväl Dagens Industri som Dagens Nyheter lämnar TS. Frågan om totalräckvidd blir allt viktigare menar DI:s vd Henrik Stangel. UPPDATERAD...14 Februari 2013, 12:50
DI:s marginal 21 procentMedievärldens arkivDagens Industri gjorde en vinst under 2012 som vd Henrik Stangel är nöjd med. Med tanke på vilket år det var.8 Februari 2013, 08:47
DI startar nytt affärsområdeMedievärldens arkivDI Tema & Konferens kan på sikt bli nästan lika viktigt för intäkterna som annons- och prenumerationsförsäljningen. Det tror tidningens vd Henrik Stangel.23 Januari 2013, 12:38
Han tar över Dagens IndustriMedievärldens arkivDagens Nyheters annonsdirektör Henrik Stangel tar över som vd för Dagens Industri den första november.30 Augusti 2011, 10:24
Nya DN ska få upp räckvidden igenMedievärldens arkivÅrets första fyra månader minskade DN:s räckvidd med nästan sju procent. Det är inget som oroar tidningens annonschef Henrik Stangel.9 Juni 2011, 06:48
Därför höjer DN priset trots räckviddstappMedievärldens arkivRäckvidden sjunker men annonspriset stiger. En ekvation som går ihop enligt DN:s annonsdirektör Henrik Stangel.3 Februari 2011, 08:45
Därför ger tidningarna bort annonser i onödanMedievärldens arkivSnart blir det sommar, sol och högtryck, i alla fall för handeln. Som förutom en strid ström av kunder också kan se fram mot sockrade...10 Juni 2010, 10:40