Allt om Guldägget. Här samlar vi artiklar, bilder och annan intressant information för dig som vill läsa mer om Guldägget.
Trender
Adblockers, reklamfria medier och reklamtrötthet hotar den traditionella reklamens kraft. Adam Kerj efterlyser mer innovation – och levererar en hård uppgörelse med reklambranschens oförmåga till förändring.
Strategi och analys
Spoofs – reklam som bygger på annan reklam – är årets tydligaste trend i Guldägget. Samtidigt har tittartappet i linjär-tv höjt intresset för den nya kategorin online-film.– Det är en av de starkaste kategorierna i år, säger Tom Beckman, juryordförande.
Kommunikationsbyråer
Var tionde svensk lever med någon typ av funktionsnedsättning, men i reklamen framträder en helt annan bild av Sverige. Det vill Komm och Volontaire ändra på. Initiativet #vemsyns ska lyfta frågan om vem som egentligen får synas i svensk reklam.