Allt om DN.se. Här samlar vi artiklar, bilder och annan intressant information för dig som vill läsa mer om DN.se.
Tidskrifter
Svenska Dagbladet och Dagens Nyheter delar med sig av sina strategier för att knyta till sig läsare och minska avhoppen. ✓ Kampanjknepen för att locka läsare
✓ Redaktionella projekt för att minska churnen ✓ Så når de en yngre målgrupp
Strategi och analys
Schibsted trappar upp affärsfajten med nya nliv.se. Men mediebyråer och konkurrenter ställer sig frågande till lanseringen. – Ett klassiskt Schibsted-trick, för ingenting har egentligen förändrats, säger Kenneth Danielsson, vd på Bizkits digitala byrå Wisely.
Digitalt
Massiv branschkritik riktas mot Martin Ahrend, vd för Bonniers säljbolag Bink, efter att bolaget valt att inte ansluta sig till Sifos webbmätningar. Nu hotas Bink-medierna av bojkott och hela Sifos webbprojekt riskerar att haverera. "Martin Ahrend har jobbat för att förstöra branschfrågor i många år", säger OMD:s Carl Wåreus.
Medievärldens arkiv
Läsarmaterialet på Sveriges största nyhetssajter har växt explosionsartat under de senaste fyra åren.
- Inget talar för att utvecklingen kommer att stanna av, säger Michael Karlsson, medieforskare vid Karlstads universitet.