Allt om Distribution. Här samlar vi artiklar, bilder och annan intressant information för dig som vill läsa mer om Distribution.
Rörligt
Efter ett år av att förena Allente mitt under pågående pandemi står bolaget nu redo. Inom kort ska varumärket rullas ut till konsumenterna. ”De flesta av våra paket kommer ha Viaplay inkluderat”, säger Bjørn Ivar Moen, vd på Allente, till Dagens Media.
Dagspress
NYA AFFÄRER DEL 1. Medierna letar febrilt efter nya kringaffärer vid sidan av kärnaffären. Dagens Media har frågat tolv av landets största tidnings- och tidskriftshus om vad det är som ska driva intäkter i framtiden. Tydligt är att mediehusen ser stor potential i paketdistributionen.
Medievärlden Premiums arkiv
Det går inte att bara titta på nyckeltal som rörelseresultat och omsättning för att utvärdera hur företag står rustade att klara av den digitala omställningen. Lika viktigt är Arpu, som visar på effekterna av olika digitala aktiviteter, skriver Stefan Melesko.
Medievärlden Premiums arkiv
Hur tänker lokaltidningarna kring intäkter och vad pratar de om när de ser framåt? Gunnar Springfeldt rapporterar från Local Online Advertising Conference i New York och utspelen från New York Times och Buzzfeed om samarbete.
Medievärlden Premiums arkiv
Det har gått sex månader sedan nyår. Och nio månader sedan Medievärlden Premium startade. 50 rapporter och analyser samt 18 premiumartiklar och 25 veckobrev med omvärldsbevakning har pro- ducerats. Nu summerar vi huvuddragen i utgivningen i en lättsmält rapport. Skriv ut och läs på tåget, flyget, båten, bussen, eller i hängmattan så kan du sedan slappa i skön förvissning om att du i alla fall inte missat det viktigaste.
Medievärlden Premiums arkiv
En nyckelfråga när medieföretagen börjar ta betalt för digitalt innehåll är hur det kommuniceras till läsarna. Att journalistik kostar räcker inte som argument. Nytt innehåll, nya paket – och inte minst nya ord kan vara en möjlig väg, tror Kristina Sabelström Möller.
Medievärlden Premiums arkiv
Vilka samband finns mellan strukturförändringarna för dagstidningarna och de senaste årens förvärv och sammanslagningar? Hur påverkas dessa företag jämfört med branschen i övrigt? Står de starkare eller svagare än före alla samgåenden? Stefan Melesko har analyserat företagens ekonomiska ställning.
Medievärlden Premiums arkiv
Hur går det för Mediekompaniet, Riksmedia och Impact? Varför har Hela Skåne och Citypaketet krympt ihop, och vilka nya aktörer tar marknadsandelar? De senaste åren har sökord, automatiserade börser och retargeting ritat om hela landskapet. Och nu börjar de sociala medierna sälja på allvar.
Medievärldens arkiv
Drivmedelspriserna slår nya rekord. Såväl bensin som diesel kostar nästan 14.50 kronor per liter. Och fler höjningar är på väg. Något som leder till dyrare distribution för tidningsföretagen menar VTD:s vd Per Eld. (Korrigerad)
Medievärldens arkiv
MTD och dagstidningsdistributörerna såg till att Svensk Damtidning kom ut till 7 600 återförsäljare med en specialtidning "Förlovningen" redan igår på morgonen. Marknadschefen Rickard Lagesson berättar att startsträckan var knappt två dygn.
Medievärldens arkiv
Det har vänt för distributörernas gemensamma bolag MTD. 2008 ökade omsättningen med nästan 10 miljoner till drygt 211 miljoner. Vinsten och ersättningen till distributörerna ökade i samma takt.
Målet för 2009 är snabb ökning: bland annat kommer Svenska Spel tillbaka som kund i mars.
Medievärldens arkiv
En person på Söder i Stockholm tycker att tidningsbuden lever om för mycket och har därför anmält Premo till miljö- och hälsoskyddsnämnden. Föertagets vd Joakim Sundh förklarar hur det kan komma sig...
Medievärldens arkiv
- Vi slickar sår och sätter upp organisationen igen.
Stampensfärens distributionsbolag Prolog hade det mycket tufft i natt i Roslagen. Vd Johan Lundin säger att delar av personalen inte ens kunde ta sig in till jobbet. Risken finns att kommande natt också blir svår.