ÖoB lämnar Postnord – väljer SDRDirektmarknadsföringÖoB, som lägger stora resurser på oadresserad direktreklam, har valt att ingå avtal med Svensk Direktreklam. Därmed över de Postnord som reklamutgivare.19 November 2020, 14:24
Tv backar under majRörligtMedieinvesteringarna minskade under maj månad och tv gör sitt sämsta maj på flera år. ”Ett stadigt fallande tittande i kombination med kraftigt höjda priser har...11 Juni 2019, 07:24
Här är reklammotståndet störstMedievärldens arkivPremium 2008 tackade 25 procent av de svenska hushållen nej till reklam i brevlådan. 2015 tackar 34,1 procent nej. Medievärlden Premium har listat reklammotståndet län...21 April 2015, 10:26
IRM redovisar direktreklam månadsvisMedievärldens arkivInstitutet för Reklam- och mediestatistik (IRM) publicerar nu för första gången statistik för direktreklamen månadsvis. I augusti ökade den med 8,9 procent.1 Oktober 2010, 05:42