Affärschef inom mediebranschen
Digitalt
Hur ser stora mediehus och mediebyråer på utvecklingen på ad- och martechmarknaden – och vilka tekniker de använder? Det har Dagens Media tagit reda på.
✓Schibsteds egenutveckling ✓Bonnier News Google-lösningar ✓Group M om martech-trender
Digitalt
DEL 6. Hur ser mediekonsumtionen ut nästa år? Hur behöver medierna utvecklas? Och vilken påverkan kommer coronapandemin att ha på mediemarknaden? Johan Ydring, Laget.se, Dilem Güler, Bonnier News och Michael Grimborg, Synsam, ger sin syn på vad som väntar nästa år.
Dagspress
Med facit i hand kan konstateras att de svenska förväntningarna på voice hittills varit väl högt satta. Både Bonnier News och Schibsted skulle rulla ut annonslösningar för röstassistenter 2019 – men så har inte skett. Röstassistenter har inte fått genomslaget som reklamkanal som trendspanare spådde, och det mediala intresset ser ut att ha svalnat. Dilem Guler på Bonnier News, och Josefine Kvarnström på Schibsted reder ut hur mediehusen ser på voice idag.