Allt om Dentsu Aegis. Här samlar vi artiklar, bilder och annan intressant information för dig som vill läsa mer om Dentsu Aegis.
Mediebyråer
Mediebyrån Dentsu anordnar workshop för att få unga vuxna att få upp ögonen för mediebranschen. ”Det går ut på att inspirera och berätta vår väg in i mediebranschen”, säger Jean-Pierre Bou Assaf på Dentsu som är en av tre som ligger bakom initiativet.
Mediebyråer
Teads Attention Program ska mäta hur mycket verklig uppmärksamhet en digital kampanj genererar – och sedan hjälpa annonsören med optimering. Ett sätt att angripa utmaningar med effekt och annonsutgifter, menar Teads David Bornhammar: ”Hög viewability betyder inte att en annons har blivit sedd”.
Mediebyråer
LÖNELIGAN. För första gången – sannolikt någonsin – toppar en kvinna listan över de högst betalda mediebyråcheferna: ”Glad över att krossa ett glastak”.
Här är hela listan över hur mycket mediebyråcheferna dragit in 2021.
Mediebyråer
Gaming har dubbats till ”nästa stora annonskanal”. Det får mediebyråerna att växla upp, men strategierna för hur byråerna hanterar gamingområdet ser olika ut.
✓Group M integrerar gaming i alla byråer
✓Dentsu jobbar i virtuella team
✓Publicis om motiven bakom externa samarbetet
✓ Miljarder att hämta hem
Mediebyråer
Nätverksjättarna Group M, OMG och Dentsu riktar ett allt större fokus mot performance marketing. Samtidigt hoppas Collaboration Art på att vinna fördelar genom att konsolidera branschen. Byråerna om: ✓Motiven ✓Konkurrensen ✓Hindren på vägen.
Mediebyråer
På mediebyråerna är besvikelsen stor över att Youtube har backat från planen att ansluta sig till MMS. OMG, Adon och Dentsu Amplifi om beskedet:
✓”Stor besvikelse”.
✓”Youtube är en walled garden”.
✓”Skeva jämförelsetal”.
Mediebyråer
Pandemi, fusion, krig och transformation – på bara ett par år har mediebyrånätverket Dentsu genomgått extrema förändringar. Nike Carlstoft om: ✓Riktningen framåt ✓Konsten att locka talang ✓Trenderna och utmaningarna i branschen
Mediebyråer
Två av Sveriges största annonsörer har nyligen bytt mediebyrå; Telia och Coca-Cola. Dentsus Carat tappar därmed två stora uppdrag – medan Group M:s Wavemaker och Mediacom vinner pitcherna. Men samtidigt vinner Dentsu spelbolaget Betsson. Här är annonsörerna som bytt mediebyrå under Q4 2021.
Mediebyråer
Flera mediebyråer har som mål att bli klimatneutrala. Samtidigt vill byråerna få kunderna att klimatkompensera sina kampanjer via projektet Media Climate Fund, som drivs av Sveriges Mediebyråer. Här berättar nio byråer om vad de gör för att minska utsläppen och sitt klimatavtryck.
Mediebyråer
Mediebyråer, reklambyråer och publicister kan växla upp rejält för att driva hållbarhetsarbete framåt, säger Dentsus Nike Carlstoft under Stockholm Media Week – och efterlyser en standardisering för att kunna väga olika medieval mot varandra.
Mediebyråer
En av Sveriges största annonsörer, Telia, går tillbaka till Wavemaker efter att ha haft Carat som mediebyrå de senaste åren: ”Vi går från ett ganska stort antal samarbetspartners till att ha en för hela Telia-gruppen”, berättar varumärkeschefen Per Carleö.
Mediebyråer
Det globala byrånätverket Dentsu lanserar nu kundupplevelsebyrån Merkle i Sverige. Etableringen beskrivs som ett stort steg i tillväxtstrategin för Europa. ”Merkles intåg på den svenska marknaden ger oss otroligt bra förutsättningar att hjälpa våra klienter och partners att leverera unika kundupplevelser”, säger Jens Rundkvist, ansvarig för Merkle i Sverige.
Mediebyråer
POSTCORONA DEL 2. Dentsu Aegis byråer förbereder sig för och lägger upp medieplaner och strategier för en ny verklighet efter corona. ”Vi räknar med och planerar för en vändning efter sommaren”, säger Sverige-vd:n Nike Carlstoft.
Mediebyråer
Kunderna fortsätter att genomföra mediebyråpitcher. Bland de annonsörer som bytt mediebyrå under årets första kvartal märks bland annat Lindex och Zmarta. ✓Svårare pitcharbete i krisen ✓Byråerna som permitterar ✓Så påverkas kundrelationen
Dagspress
Sportevenemang och event ställs in, projekt läggs på is och miljarder i annonsintäkter går upp i rök i spåren av coronapandemin. Målet de kommande månaderna är överlevnad. ✓Mediehusen masspermitterar ✓Annonsmarknaden i fritt fall ✓Råden från experterna
Rörligt
Två av Sveriges största annonsörer, Tui och Volvo, ser över möjligheterna att gå i andra kanaler än TV4 om inte konflikten med Com Hem snart reds ut. Det berättar marknadscheferna Per Carleö och Johan Ydring. ”För många annonsörer är julen en väldigt viktig och lukrativ period”, säger Dentsu Aegis Johan Aleman.
Rörligt
Mediebranschen är industrin som aldrig står still. Dagens Media går igenom vad vi har att vänta av de olika medieslagen under 2020. Först ut är rörliga medier ✓ Tv-husen höjer priserna ✓ Avgörande med årsavtal ✓ Gränsen mellan linjär-tv och digitalt suddas ut
Digitalt
Blockhchain-projekten bubblar på internationell nivå men i Sverige lyser de med sin frånvaro. ”Det gäller att annan teknik kommer till den nivån att man kan utnyttja blockchain”, säger Oscar Larsson, managing director på Group M:s platform services. ✓ Branschen siar om teknikens framfart ✓ Största hinderna ✓ Projekten på gång.
Rörligt
En ny mediegigant föds ur affären mellan MTG och danska TDC. Branschexperterna förväntar sig en förstärkt konkurrens mellan de nordiska tv-husen – och goda möjligheter till att skapa ännu mer högkvalitativ tv.