Allt om Charlotte Thür. Här samlar vi artiklar, bilder och annan intressant information för dig som vill läsa mer om Charlotte Thür.
Digitalt
UR ARKIVET. Marknaden för programmatiska annonsköp fortsätter att växa, men hur stor kan den blir? Dagens Media har tagit del av siffror och pratat med experterna: ✓ IRM och IAB om marknadsutvecklingen ✓ Quantcasts AI-plattform ✓ Bauer Media om potentialen i audio-programmatics.
Digitalt
Charlotte Thür, vd för branschorganisationen IAB Sverige, säger att det pågår ett stort arbete för att hitta branschgemensamma lösningar på den gradvisa utfasningen av tredjepartsdata globalt.
Dagspress
Techjättarna har intagit en monopolliknande ställning på globala annonsmarknaden. Dagens Media har talat med mediehus om hur de håller techbolagen stången – och jobbar med egen data. ✓ Schibsteds inhouse-metoder ✓ Bonnier News konkurrensfördelar ✓ Aller Medias AI-verktyg ✓ IAB om lösningar på cookie-döden
Digitalt
Dagens Media har bett branschprofiler summera 2020. Charlotte Thür vd för IAB menar att pandemin tvingat bolag genomgå digitala stålbad, vilket varit bra. Samtidigt har det varit tufft se medlemmar bli av med hela sin affär på några månader.
Digitalt
Det som bara är i början på en tuff utmaning är att hitta tekniker som kan göra att vi kan fortsätta att skapa smart marknadsföring som konsumenterna inte upplever som störande, säger Charlotte Thür på IAB.
Medievärldens arkiv
90 procent av Sveriges publicister kommer under augusti kräva att sajtbesökarna tar bort en eventuell annonsblockerare för att få fri tillgång till innehållet. En gemensam aktion är enda sättet, anser IAB Sveriges vd.