Allt om Café. Här samlar vi artiklar, bilder och annan intressant information för dig som vill läsa mer om Café.
Digitalt
Det är viktigare än någonsin för förlag att driva trafik från och marknadsföra sig på sociala medier. Tiktok och Instagrams Reels pekas nu ut som allt hetare kanaler. Cafés chefredaktör Kristofer Steneberg och Aller Medias B2B-chef Sara Forssberg ger sin syn på utvecklingen.
Tidskrifter
Café har inlett ett samarbete med Luleåbaserade techbolaget Spotin. Café-läsare kan därmed e-handla kläder genom att klicka på plagg i bilder intill redaktionellt material. ”Vi ser bara uppsidor”, säger chefredaktören Kristofer Steneberg.
Medievärldens arkiv
Livsstilsmagasinet King går från 12 till fyra nummer. Det är en del i en omställning till digitalt, där även en sammanslagning av redaktionen med Café är på gång, berättar Kristofer Steneberg, chefredaktör för båda titlarna.
Marknadsföring
HELGLÄSNING. Svenska Sneakersnstuffs har levt genom många sneakerhyper sedan lanseringen för 20 år sedan. Idag är intresset större än någonsin och grundarna Peter Jansson och Erik Fagerlind utsågs nyligen till mäktigast inom svenskt herrmode. Duon har dock fokus på utlandet och tar sikte på att äntra Asien.