Allt om Bizkit Havas. Här samlar vi artiklar, bilder och annan intressant information för dig som vill läsa mer om Bizkit Havas.
Mediebyråer
LÖNELIGAN. För första gången – sannolikt någonsin – toppar en kvinna listan över de högst betalda mediebyråcheferna: ”Glad över att krossa ett glastak”.
Här är hela listan över hur mycket mediebyråcheferna dragit in 2021.
Mediebyråer
Mediebyråerna upplevde att de i pitcher tvingades garantera så låga mediepriser att de inte gick att hålla. ”Det blir väldigt cyniskt” sade en mediebyråchef i augusti 2020. Vad har hänt sedan dess – drygt två år senare?
Mediebyråer
Amazons intåg i Sverige har påverkat marknaden mindre än vad man trodde initialt. Men svårare tider kan komma att gynna e-handelsjätten, enligt mediebyråer som Dagens Media har pratat med. ”Amazon hade rimligtvis inte etablerat sig här om de inte trodde att det fanns potential i vår marknad”, säger Jenny Leeb, vd på Bizkit Havas.
Mediebyråer
Bizkit Havas har begärt överprövning i Huddinge kommuns upphandling av kommunikationstjänster – men förvaltningsrätten avslår ansökan. ”Anledningen till att vi ansökte om överprövning var att vi inte förstod och inte höll med om beslutet”, säger Bizkit Havas vd Jenny Leeb.
Mediebyråer
Flera mediebyråer har som mål att bli klimatneutrala. Samtidigt vill byråerna få kunderna att klimatkompensera sina kampanjer via projektet Media Climate Fund, som drivs av Sveriges Mediebyråer. Här berättar nio byråer om vad de gör för att minska utsläppen och sitt klimatavtryck.
Mediebyråer
För mediebyråerna blev pandemiåret ingen succé. Inget bolag lyckades öka omsättningen jämfört med året innan och få lyckades öka sina rörelseresultat. ✓Hear växlar upp ✓Lägsta medieinvesteringarna på tio år ✓Dentsu: ”Carat är nummer ett igen”
Mediebyråer
Akademibokhandeln plockar hem stora delar av medieköpen och byter samtidigt mediebyrå, medan Red Bull återvänder ”hem” efter ett år hos Vizeum. Här är annonsörerna som bytt mediebyrå under Q2 och Q3.
Guide
Hur lanserar man och säljer ett par sneakers när provrummen är stängda och butikerna avfolkade? Man låter målgruppen testa dem virtuellt. Såväl Puma som byrån Bizkit Havas är nöjda med utfallet i relation till budgeten: ✓ Så skapade de kampanjen ✓ Do's and dont's ✓ Fyra värdefulla råd på vägen.
Rörligt
Dagens Medias temavecka om digitala prenumerationer dominerar sajten denna vecka. Utöver det har vi rapporterat om att Johan Eidmann lämnar Bizkit Havas, TV4:s massiva nedskärningar samt mediernas bokslut för 2020.
Digitalt
Apple ska göra göra det svårare för företag att spåra användardata i appar. Dagens Media har pratat med tre mediebyråer om hur de ser på förändringen. ”Vi har sett att konverteringar från appkampanjer minskat”, säger Group M:s Oscar Larsson.
Guide
Tiktok har nått hundramiljontals nedladdningar på rekordkort tid. Med ett nordiskt Tiktokteam under uppbyggnad och en ökande användarskara växer appen fram som en mer och mer intressant mediekanal för annonsörer. Experterna om: ✓ Bästa tipsen ✓ Tiktokmålgruppen ✓ MMS-statistik över ökningen och ✓ Fallgroparna att undvika.
Mediebyråer
Dagens Medias stora kartläggning över mediebyråernas bokslut visar att omsättningen varierar rejält från byrå till byrå över tid.
✓ OMG:s strategi ger resultat: ”Vi tar affärer från managementkonsulter”.
✓ Bizkit Havas vd: ”Fantastisk tillväxt”
✓ Wavemakers vd: ”Klok satsning på tredje byrånätverket inom Group M”.
Debatt
En pitch är underlag för affärskritiska beslut. Men att få betalt för nedlagd pitchtid är inte att tala om. Vi är övertygade om att ett tydligare pitchförfarande kommer gynna både byråer och kunder, skriver Nike Carlstoft, Jenny Leeb, Clara Grelsson i en debattartikel.
Rörligt
En ny mediegigant föds ur affären mellan MTG och danska TDC. Branschexperterna förväntar sig en förstärkt konkurrens mellan de nordiska tv-husen – och goda möjligheter till att skapa ännu mer högkvalitativ tv.