Allt om Bink. Här samlar vi artiklar, bilder och annan intressant information för dig som vill läsa mer om Bink.
Strategi och analys
IAB:s nya svenska branschstandard för displayannonser får ett varmt mottagande bland mediehusen – trots att formaten snart måste göras om igen. Men ingen tror att de rekommenderade formaten blir allenarådande.– Mediekanalen har inget existensberättigande om allt bygger på hur formatet ser ut, säger Binks vd Martin Ahrend.
Strategi och analys
Branschföreningen IAB vill minska antalet format på svenska sajter från flera hundra till max tio. En upprensning i bannerdjungeln välkomnas – av både medier och annonsörer. Men bedömare varnar för att IAB saknar tyngden som krävs för att sätta standarden.
Digitalt
Massiv branschkritik riktas mot Martin Ahrend, vd för Bonniers säljbolag Bink, efter att bolaget valt att inte ansluta sig till Sifos webbmätningar. Nu hotas Bink-medierna av bojkott och hela Sifos webbprojekt riskerar att haverera. "Martin Ahrend har jobbat för att förstöra branschfrågor i många år", säger OMD:s Carl Wåreus.
Strategi och analys
Efter många om och men har TNS Sifo till slut börjat redovisa sina mätningar av annonsinvesteringarna i digitala medier. Men några av de största aktörerna delar fortfarande inte med sig av sina siffror. Så länge MSN och Bink står utanför mätningarna haltar tabellen.