Här samlar vi allt material om Anna Careborg.
Dagspress
SvD:s poddserie ”Dynastin” har på kort tid slagit alla rekord och om bara några veckor rullas nästa satsning ut, enligt publisher Anna Careborg. Jan Almgren, näringslivsreportern som jobbat med Stenbeck-serien berättar om det gedigna arbetet bakom kulisserna: ”Vi var skitnervösa för att inte få tag i någon”.
Dagspress
Svenska Dagbladets ompositionering har genomsyrat tidningen i allt från dataanalys till redaktionell struktur och innehållsmässiga prioritering. Publisher Anna Careborg berättar om: ✓ Insikterna och mätpunkterna ✓ Vägen framåt – AI som redaktörsredskap, personalisering och ny fas i prenumerationsaffären ✓ Irritationen över att DN ständigt låser upp sajten ✓ Synen på sin roll som publisher: ”Har aldrig sökt strålkastarljuset”.
Dagspress
Samtidigt som politikernas vilja att begränsa den kommersiella yttrandefriheten ökar väljer allt fler medier själva att sätta upp tuffare riktlinjer. Vad får det här för konsekvenser? ✓ SvD och DN om sin syn ✓ Så går det för Offside och Dagens ETC som stramat åt ✓ TU och Sveriges Annonsörer om politikernas klåfingrighet.
Digitalt
DEL 5. Hur ser mediekonsumtionen ut nästa år? Hur behöver medierna utvecklas? Och vilken påverkan kommer coronapandemin att ha på mediemarknaden? PHD:s Håkan Gustafsson, SvD:s Anna Careborg och Eyevinns Jonas Rydholm Birmé ger sin syn på vad som väntar nästa år.
Rörligt
LÖNELIGAN 2020. Ocean Outdoors Andreas Lind, Di-gruppens Peter Fellman och Svenska Dagbladets Anna Careborg är de mediechefer som ökar inkomsten allra mest under 2019. Toppar listan, med en inkomst på över 20 miljoner kronor, gör däremot Nent Groups Anders Jensen. ✓Hela listan – 160 mediechefers inkomst ✓Därför storökar Oceans Andreas Lind ✓Inkomstgap mellan män och kvinnor
Digitalt
Svenskan har 80 000 digitala prenumeranter och sidvisningarna har nästan fördubblats i samband med coronautbrottet. ”Vi säljer fler prenumerationer i alla kanaler och har färre avslut än beräknat”, säger publisher Anna Careborg.