Allt om Aftonbladet TV. Här samlar vi artiklar, bilder och annan intressant information för dig som vill läsa mer om Aftonbladet TV.
Rörligt
Redan 2018 passerade Aftonbladet Nent Group när det kommer till spenderade timmar. Nu är även Expressen vara på väg att gå förbi. ✓Expressen större än Nent i år ✓Aftonbladet skruvar på innehållet ✓Viafree enda aktör som tappar ✓Medan TV4 Play växer
Rörligt
MEDIEFAJTEN. SVT tar andel av det digitala tittandet på bekostnad av de kommersiella aktörerna. Samtidigt ökar tittandet totalt sett. Det visar siffror som MMS tagit fram på begäran av Dagens Media. ✓ Avod tappar andelar i både starter och tittartid ✓ Aftonbladets siffror rasar efter regel om autostarter ✓ Medierådgivarnas dom
Marknadsföring
Aftonbladet satsar på familjelivet med nya vertikalen Family. Satsningen presenteras av Trygg-Hansa. "Det känns fantastiskt spännande och roligt”, säger Lotta Tjulin Thörnqvist, försäljningschef för Creative på Schibsted Brand Studio.
Premium
PREMIUM. DI satsar på egen tv-kanal samtidigt som Bonnier News och Schibsted lanserar var sitt ekonomiprogram med samma namn. Publicisternas kapplöpning är i full gång för att locka tittare och annonsörer till nya format inom online-tv. Slaget står kring ekonomi.
Medievärldens arkiv
Genom ett samarbete mellan Aftonbladet och Sörmlands Media kan prenumeranter på Eskilstuna-Kuriren/Strengnäs Tidning, Södermanlands Nyheter och Katrineholms-Kuriren få Aftonbladets tv-bilaga med morgontidningen.
Medievärlden Premiums arkiv
Vad har hänt och vad kommer att hända med tidningarnas metoder för att ta betalt för sitt innehåll, i print och digitalt? Stefan Melesko analyserar olika strategier och affärsmodeller samt pekar på ett antal ödesfrågor.
Medievärlden Premiums arkiv
Trinity Mirror stänger sju mindre tidningstitlar i Storlondons ytterområden. Läsarna hänvisas till digitala kanaler, ett led i den brittiska tidningsjättens allt aggressivare förändringsstrategi. Trinity Mirror gör mycket spännande i skuggan av de mer namnkunniga kollegorna i London.
Medievärlden Premiums arkiv
Data kan växla dina digitala ören till kronor. När det gäller användardata för mediebranschen finns det två huvudspår: data som bygger på registrering och data som bygger på cookies. I analysen ”Analysera besökarna” beskrev vi hur medieföretagen kan jobba med data från inloggade användare. I den här analysen skriver Sakari Pitkänen om data baserad på cookies, där andra aktörer ofta åker snålskjuts på mediehusen.