Allt om Adobe. Här samlar vi artiklar, bilder och annan intressant information för dig som vill läsa mer om Adobe.
Debatt
Pandemin har ytterligare visat på utmaningarna och vikten av att använda empati för att bygga långsiktiga relationer mellan varumärken och kunder. Många bolag har fortfarande arbete kvar att göra på det området, särskilt med tanke på att e-handeln kommer fortsätta öka i betydelse även med lättade pandemirestriktioner, skriver Adobes Nordenchef Franck Attia.
Debatt
Den drastiska övergången till att handla online och nya kundköpmönster har ändrat marknadschefens roll, skriver Adobes Nordenchef Franck Attia, och listar fyra framgångsfaktorer i den nya digitala eran.
Debatt
Gränserna mellan marknadsföring och försäljning mot företag (B2B) och privatpersoner (B2C) håller på att suddas ut i kölvattnet av coronapandemin. Traditionella B2B-företag tvingas hitta nya vägar till kunder och metoderna liknar alltmer B2C. Fram växer i stället Business to Everyone, skriver Adobes Nordenchef Franck Attia.
Debatt
Coronapandemin har stärkt behovet av ett tätt samarbete mellan marknads- och IT-chefen. Det är befogat att kalla 2020-talet för decenniet för partnerskap mellan dessa yrkesgrupper, skriver Adobes Nordenchef Franck Attia.
Tips och inspiration
Förmågan att lyssna till sina kunder och anpassa sig till nya händelser blir avgörande i framtiden. Konsumenter belönar varumärkenas värderingar och handlingar högre än ord, skriver Franck Attia, Nordenchef på Adobe.
Tips och inspiration
Pandemin har gjort att konsumenterna väljer digitala butiksbesök framför fysiska. Här har företag som använder artificiell intelligens (AI) mycket att vinna eftersom de kan ge kunderna bättre upplevelser, skriver Jessica Borgudd, försäljningschef på Adobe i Sverige.
Debatt
Det är tråkigt att chattbotar gett den konversationsbaserade AI-tekniken ett sämre rykte än vad den förtjänar, skriver IP Softs Nordenchef Håkan Axtelius i en replik på Adobe-chefen Franck Attias debattinlägg.
Digitalt
Efter ett 2018 med stark tillväxt öppnar Relatable sitt andra kontor i USA genom att etablera sig i New York. "Vi har stora kunder som sitter där och som har uttryckt att de tycker att det vore bra om vi kommer närmare dem", säger Martin Garbarczyk, vd och medgrundare.
Debatt
Bara genom att företaget tar ett helhetsgrepp på all sin befintliga data är det möjligt att tillhandahålla upplevelser som lever upp till kundernas allt högre ställda förväntningar. Det skriver Imran Afzal, marknadschef på Adobe i Norden.
Medievärldens arkiv
Adobes Digital Publishing Suite (DPS) skapar en för strikt struktur. Den färdiga produkten blir mycket stel och tar inte tillvara de möjligheter som finns hos Appels Ipad. Det har medieanalytikern Olle Lidbom kommit fram till efter en längre test av verktyget.