Här samlar vi alla nyheter om marknadsföringsplattformen Adform.
Digitalt
Utfasningen av cookies sätter som vi vet käppar i hjulet för den digitala marknadsföringen. Men även mätning och kampanjuppföljning påverkas.
✓ Mediehusen kan bli nya tidens walled gardens.
✓ Cookielösa annonsvisningar billigare.
✓ Nya privacy-regler tvingar fram nya sätt att mäta i appar.
Debatt
Tredjepartscookie-döden är oundviklig. Därför måste företagen införa en långsiktig och genomförbar förstapartsstrategi för att upprätthålla och stärka sitt varumärkes relevans i den nya integritetscentrerade vardagen.
Debatt
Kampanjer med förstaparts-ID, ökad integritet och mer insyn hos de stora aktörerna. Det är några av trenderna som enligt adtech-företaget Adforms Sverigechef Jenni Strand kommer ta mest plats inom digital marknadsföring under 2022.
Debatt
Det kommer att bli svårare att genomföra och följa upp digitala kampanjer utan tredjepartscookies. Trots det saknar många marknadsförare en plan. Det måste förändras, skriver Jenni Strand och Jakob Bak, på adtech-företaget Adform.
Debatt
Det är positivt att förlegad teknik ersätts av ny. Men oavsett vad det landar i kommer vi att behöva en transparent lösning som accepteras av flera aktörer, stater och användare, skriver Adforms Martin Andersson.