Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera


Nyheter

Zellout rekryterar Jennie Arvenäs

Jennie Arvenäs gick 2011 från DDB till B-Reel. Nu byter hon jobb igen och blir digital art director på Zellout.


Publicerad 2012-08-14 04:07
Uppdaterad 2015-12-06 14:15

Ämnen i artikeln:

DDB Stockholm

Dela artikeln:

Zellout har under två år gått från 8 medarbetare till 19. Nu rekryterar varumärkes- och kommunikationsbyrån en digital art director i Jennie Arvenäs.

Närmst kommer Jennie Arvenäs från B-Reel och dessförinnan har hon varit på DDB och Farfar. I årets Cannes-festival hade hon 7 nomineringar och hon satt dessutom i Guldäggsjuryn.

– Jennie är vår fjärde rekrytering i år. Hon är ju välrenommerad i vår bransch och är lite av en superstjärna, säger Zellouts vd Tommy Lindgren till dagensmedia.se.

För Jennie Arvenäs själv finns det många grunder till att hon väljer att gå vidare till Zellout.

– Jag flyttade till Uppsala och behövde pendla till Stockholm, så gick jag och träffade lite byråer i Uppsala, men det var ingen perfect match förrän Zellout. Zellout hade samma tankar och åsikter som mig och efter att ha träffat dem föll sig valet naturligt, säger hon till dagensmedia.se och fortsätter:

– Sedan saknade jag reklambyråbranschen. Jag har haft turen att få jobba med bra byråer, men det var kul att få göra något jag inte har gjort tidigare.

För Zellout är rekryteringen av Jennie Arvenäs ett led för att stärka upp inom det digitala området.

– Vi behövde vässa oss och gick ut i en rekrytering. Jennie har jobbat mycket digitalt och mobilt och det mobila växer enormt och där har hon enorm erfarenhet. Hon stärker oss både kreativt och i de digitala kanalerna, säger Tommy Lindgren.

Jennie Arvenäs säger att hon främst tänker ta ett helhetsgrepp på nya digitala kanaler, men utan att glömma det traditionella.

– Jag ska bredda deras erbjudande gentemot kunden. De har ingen med mobilerfarenhet på byrån och jag ska få dem att tänka mer innovativt och få dem att inte bara se reklam som reklam. De är kära i uttryck som att mobilen är livets fjärrkontroll, men de är otroligt ödmjuka, säger hon.

Jennie Arvenäs är Zellouts fjärde rekrytering i år och Tommy Lindgren säger att rekryteringarna är ett led i en större satsning att bredda byråns verksamhet.

– Vi har gjort en storsatsning, men med bibehållen lönsamhet. Vi har breddat vår spets och vår bredd vad gäller att hantera fler kanaler, både rörligt, event och pr, säger han.

Bland Zellouts kunder finns Sandå, UL och Atrium Ljungberg.

Dagens Medias nyhetsbrev

Missa ingenting från Dagens Media! Prenumerera på vårt nyhetsbrev helt gratis!

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.