Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Söndag25.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Nyheter

Zapera-avhoppare startar reklambevakningsföretag

Publicerad: 8 Oktober 2001, 09:41
Uppdaterad: 6 December 2015, 17:20

Inte kul alls. Så kommenterar Per Davidson uppsägningen från Zapera. Han är dock redan igång med nästa projekt som är ett reklambevakningsföretag. Mats Thomasson, förre vice vd på Zapera, har redan dragit igång företaget.


Det var andra gången i år Per Davidson tvingades lämna vd-posten på ett

företag. I början av året fick Per Davidson gå från Sverigebarometern i samband

med fusionen med Market Watch.

- Det är inte kul alls, därför är det bättre att inte säga något alls tills det

ordnat upp sig, säger han.

Per Davidson ska tillsammans med Mats Thomasson, före detta vice vd på Zapera

och innan dess reserachchef på Mediacom, driva en agentur för Xtreme i Norden.

Xtreme är ett engelskt reklambevakningsföretag som för annonsörers,

reklambyråers och mediebyråers räkning bevakar vad konkurrenter gör i tv och

print samt på internet.

- Vi har pratat om att ta den nordiska agenturen för Xtreme ett tag och när Per

fick sparken beslutade vi oss för att köra, säger Mats Thomasson.

Än så länge består Xtreme i Sverige bara av Mats Thomasson själv samt Johan

Davidson. Per Davidson ska hoppa på tåget så snart han kan med hänsyn till den

konkurrensklausul han lyder under. Hur länge den ska gälla är under diskussion

mellan Per Davidson och Zapera.

Den fösta målgruppen för Xtreme blir medie- och reklambyråer i Stockholm.

Tia Jumbe

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.