Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Lördag28.11.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Nyheter

Young Creatives blir Young Lions - utökar med media

Publicerad: 26 Februari 2008, 06:32
Uppdaterad: 6 December 2015, 16:56

Young Creatives, den internationella reklamtävlingen för unga kreatörer, byter i år namn till Young Lions. Dessutom utökas tävlingen med en mediekategori.


Tävlingen är en del av Cannes Lions och för att tydligare knyta an till huvudtävlingen har arrangörerna valt att byta namn till Young Lions. Tävlingen är öppen för alla kreatörer under 28 år. Den svenska deltävlingen äger rum 14-17 mars och Sverige får skicka ett team i varje kategori, inklusive den nya mediekategorin, där även studenter inom marknadskommunikation får tävla. Övriga kategorier är print, film och cyber.

- Mediekategorin innebär att tävlingen även omfattar mediebyråer med strateger och planerare. Cannes Lions vill nå mediebyråer på ett bättre sätt, säger Mårten Larsson, projektledare för Young Lions på Sveriges Reklamförbund.

Förra året tävlade cirka 104 team i den svenska uttagningen. Målet i år är att nå minst samma antal. Lagen ska anmäla sig senast 13 mars och dagen efter presenteras en brief för en ideell organisation.

Juryn vid de svenska uttagningarna består av Peter Cederholm, Carat; förra årets vinnare Sandra Beijer, Garbergs; David Sundin, Great Works; Emma Eriksson, Le Bureau; Silla Levin, Forsman & Bodenfors.

Madeleine Nilsson

Redaktör

madeleine@dagensmedia.se

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.