Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Nyheter

Yoplait överger Storåkers

Publicerad: 3 september 2007, 06:01
Uppdaterad: 6 december 2015, 17:00

Yoplait vill stärka sitt varumärke på den svenska marknaden och inleder nytt byråsamarbete med Peacock. Detta innbär att ett sex år långt samarbete med Storåkers McCann avslutas.


OE

Ola Eriksson


Mejeritillverkaren Yoplait genomförde under sommaren en byråpitch där Peacock till slut blev vinnaren.

- Vi tittade på ett antal byråer men vi kände direkt att Peacock och vi talar samma språk och tänker på samma sätt, säger Siim Meesak, vd Yoplait Sverige.

Yoplait har tidigare jobbat med Storåkers McCann i sex år. Att det samarbetet nu avslutas beror enligt Siim Meesak på att företaget vill ha in lite nya tankebanor. Han kan inte svara på om marknadsföringsbudgeten blir större i år men han är säker på att varumärket kommer att synas mer. Runt årsskiftet tror han att de första delarna i den nya kommunikationen syns runt om i landet.

- Vi ska lansera fler produkter under året men det är framför allt varumärket Yoplait vi vill stärka, säger Siim Meesak.

Yoplait har tidigare jobbat mycket med reklam i vecko- och månadstidningar och till viss del tv. Enligt Siim Meesak är det för tidigt att svara på om det blir några förändringar i mediemixen framöver.

Yoplait fortsätter att jobba med Adon som mediebyrå.

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Välj nyhetsbrev