Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Torsdag26.11.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Nyheter

Yello Strom kampanjar i tv - och letar byråer

Publicerad: 18 Februari 2008, 13:07
Uppdaterad: 6 December 2015, 16:56

Tyska elbolaget Yello Strom har nu funnits i Sverige i fem månader. I dag bolagets första tv-kampanj. Samtidigt letar bolaget permenenta samarbetspartners bland svenska byråer. <b>Se filmen på Dagens Media.</b>


Yello Strom har funnits i Sverige sedan september förra året. I dag rullar bolaget ut en kampanj i TV4 som ska pågå i två veckor.

- När vi etablerade oss i Sverige så märkte vi i undersökningar att det fanns en ledig position på den svenska elmarknaden, någonting som kunderna efterfrågade: ett företag som ger service, säger Susanne Hallberg, Yello Stroms marknads- och försäljningschef i Sverige.

Hon fortsätter:

- Filmen är gjord med glimten i ögat och beskriver vad som kan hända när det är dålig service, till exempel i telefonköer.

Tyska reklambyrån Jung von Matt ligger bakom produktionen. Gadd har varit svensk samarbetspartner. Samtidigt letar Yello Strom efter lämpliga konsulter att samarbeta med permanent, säger Susanne Hallberg.

Pågår det pitcher, menar du?

- Vi tittar på alla typer av samarbeten för tillfället.

Susanne Hallberg vill inte berätta hur många kunder Yello Strom knutit till sig.

Martin Schori

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.