Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Fredag18.09.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Nyheter

Wyatt sparkar säljare

Publicerad: 13 November 2008, 05:26
Uppdaterad: 6 December 2015, 16:36

Bilddagboken och Lunarstorms ägare Wyatt Media Group tvingas säga upp säljare.


Mediehusen ser över sina kostnader inför 2009. Wyatt Media Group, tidigare Lunar Group, som äger och driver sajter och affärsområden som Bilddagboken, Lunarstorm, Xtraworks, Tyda och Wyatt Creative, skär ned på personalen. Enligt källor med insyn ska tre av totalt nio säljare ha fått gå. Anledningen ska vara arbetsbrist.

Jonas Kjellberg är vd och koncernchef för Wyatt. Han vill inte bekräfta uppgifterna men medger att man fått "strukturera om".

- Marknaden förändras drastiskt. Vi känner att vi behöver folk som kan sälja virala, integrerade kampanjer och inte bara banners och som ett led i det så har vi valt att satsa på vissa anställda medan andra har fått gå.

Vi har uppgifter om att tre säljare fått sluta?

- Vi har även anställt personal och det är möjligt att vi ska anställa fler.

Hur påverkas Wyatt av en lågkonjunktur?

- Alla som säljer media påverkas. Vi måste säkerställa att vi kan garantera kunderna avkastning på de investerade pengarna. Det gör vi i och med de här omstruktureringarna.

Wyatt Media Group har tidigare omsatt runt 100 miljoner kronor årligen.

Hur mycket omsätter ni i år?

- Det har vi inte gått ut med.

Går ni med vinst?

- Det återstår att se, året är inte slut än. Wyatt har genomgått en stor omställning i år, säger Jonas Kjellberg.

Martin Schori

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.