Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Fredag18.09.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Nyheter

Wyatt prisar egna byrån

Publicerad: 29 Augusti 2008, 07:12
Uppdaterad: 6 December 2015, 16:42

Malaco Leaf, med varumärket Ahlgrens bilar, gjorde den mest effektiva digitala kampanjerna 2008, enligt Wyatt, tidigare Lunar Group. Kampanjen är framtagen av Wyatts egen byrå Wyatt Creative.


Besökarna fick tävla mot varandra i ett krocktest med Ahlgrens-bilar. Syftet med kampanjen var att stärka Ahlgrens bilars varumärke och öka kännedomen kring den nya produkten Sursockrade bilar.

Kampanjen på Lunarstorm. "Ahlgrens bilar har genom sitt val och strategi av mediekanal lyckats nå stor penetration i målgruppen med mycket gott resultat", skriver Wyatt om segraren.

Totalt genomfördes 234.278 krockar med Ahlgrens bilar på Wyatts sajt Lunarstorm mellan under mars till och med den 1 juni.

Wyatt har tittat på runt 100 kampanjer som gått på Lunarstorm. Enligt Magnus Hanzon, informationschef på Wyatt, är det en slump att Wyatts egen webbyrå tog hem segern.

- Vi har utgått från mätningar och gett pris till den som visat bäst resultat. Det är inte så att vi gett vår egen byrå ett pris, säger han till Dagens Media.

Det här var första gången Wyatt delade ut priset för Most Effective Digital Campaign. Mediebyrå för Malaco Leaf är Maxus.

Fredrik Svedjetun

Chefredaktör och ansvarig utgivare

fredrik@dagensmedia.se

Martin Schori

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.